خبرگزاری کار ایران

کاهش 400 میلیارد تومانی بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۵۸

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: درباره بدهی بانک شهر اقدامات موثر و خوبی انجام شده و براساس بررسی‌های صورت گرفته، بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی کاهش یافته و مجموع بدهی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده است و اگر بانک نپذیرد بازرسی اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرج الله فصیحی رامندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز به مناسبت روز ملی شوراها در صحن شورای شهر برگزار شد، گفت: تا کنون ۶۰ جلسه علنی و رسمی در صحن شورای شهر برگزار شد و در این جلسات ۲۳۰ مصوبه به تصویب رسیده است که مصوبات خرد تا تصویب بودجه را شامل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همچنین ۲۸۰ مصوبه هم در کمیسیون‌های تخصصی شورا به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: ۱۲۰ بازدید از پروژه‌ها و مراکز، ۱۱۰ ملاقات گروهی در مناطق مختلف شهری و ۵۰۰ ملاقات انفرادی با شهروندان از جمله اقدامات انجام شده از ابتدای این دوره از شورا است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: حدود ۳۷ پروژه نیمه تمام داریم و برنامه ریزی شده تا این پروژه‌های نیمه تمام به جز چند مورد خاص که نیاز به زمان دارد تا پایان سال به سرانجام برسد و در بودجه آن از محل بودجه جاری تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: در مقطعی مرکز ساماندهی زباله براساس تصمیم حکومتی استان از شهرداری گرفته شد و در اختیار یک شرکت قرار گرفت و سایتی که برای ۲۰ سال درنظر گرفته شده بود در طول چند سال کارایی لازم را از دست داد و درحال تبدیل به ضایعه زیست محیطی بود که مجدد به شهرداری واگذار شد و تا مدت‌ها اقدام قابل توجهی برای سایت انجام نشد و صرفا خطر زیست محیطی آن رفع شد.

فصیحی رامندی اظهار کرد: بنا است سایت پردارش وارد چرخه تولید شود و برای بهره‌مندی از لندفیل هم اقداماتی انجام شد، در رابطه با تفکیک زباله از مبدا که کاهش پیدا کرده هم جلساتی برگزار شده تا بهبود پیدا کند برای ساماندهی زباله گردی هم اقداماتی انجام شده است.

استیضاح شهردار قزوین در شورای شهر مطرح نیست

وی ادامه داد: شاه بیت اقدام شورا انتخاب شهردار خوب است که در دوره پنجم شورا در این حوزه عملکرد مطلوبی نداشتیم، اولین اقدام شورای ششم انتخاب شهرداری بود که دارای وجهه ملی، آشنا به وضعیت شهر و استفاده بهینه از معاونان است و اختلاف شهردار و شورا ریشه‌ای نیست و شاهد عملکرد خوب و جهادی در شهرداری هستیم، درباره انتصابات هم ممکن است اعضای شورا مخالفت داشته باشند اما این نگرانی، اعتراض‌ها و نطق‌ها چیزی نیست که نظر اکثریت باشد و استیضاح هم در سطح شورا قابل تایید نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: شورای ششم ۹ رای دارد که هر کدام نظر خود را ارائه می‌دهند و از این رو تضارب آرا طبیعی است، البته در هر حال اکثریت آرا معیار عمل است.

این مسئول عنوان کرد: برج ستاره پونک، حکم آباد و الهیه در کنار سایر منابعی که داریم هر کدام گزینه‌هایی برای تهاتر هستند و با یکی از این موارد می‌توان بدهی بانک شهر را تسویه کرد.

وی بیان کرد: بلاغی پروژه‌ای است که بیش از ۲۰ سال در حال پیگیری است اما برخی دستگاه‌ها نسبت به آن موافق نیستند؛ شهردار درحال پیگیری و طی مراحل اداری و اخذ موافقت‌ها برای اجرای خیابان انصاری شرقی است، مردم منطقه بلاغی هم با این پروژه موافق بوده و خواستار اجرای آن هستند.

فصیحی رامندی ادامه داد: بخشی از مشکلات قزوین مربوط به خود شهر است؛ ما درباره شهر متحد نیستیم و مشکلات استانی به وزارت خانه منتقل می‌شود و در این جلسات هم اتحاد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ممنوعیت جذب نیرو در شهرداری جزء اولین مصوبات این دوره از شورای شهر بود که البته درصورت نیاز شهرداری به نیروی متخصص این امکان برای شهرداری وجود دارد که با هماهنگی شورا و استانداری صرفا دو نفر جذب شده‌اند که البته روند آن هم در حال بررسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: با توجه به افزایش حقوق ۵۷ درصدی کارگری، حقوق ماهانه 40 میلیاردی نیروهای کارگر شهرداری به حدود 60 میلیارد می‌رسد، با توجه به اینکه امکان تعدیل نیرو وجود ندارد ساماندهی و استفاده بهینه از نیروها مد نظر است.

وی عنوان کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری افزوده می‌شود که ۲۰ درصد آن توسط شهرداری و ۸۰ درصد هم توسط دولت پرداخت می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز