خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز:

سند محرومیت‌زدایی بر اساس عارضه‌یابی مناطق محروم نوشته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۹۲۷

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اصلی‌ترین رویکرد شورای ششم از ابتدای کار، محرومیت‌زدایی بوده است، گفت: محرومیت‌زدایی مسیری پر خیر و برکتی است که رسیدن به آن، در وهله اول نگاه عادلانه به تمام نقاط شهر را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، سیده‌ مریم حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۷ بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد، به بیان اقداماتی پرداخت که در دو سال گذشته در راستای کمک به حل معضلات مناطق کمتر برخوردار شهر شیراز انجام شده است و از کم‌کاری بسیاری از دستگاه‌ها در راستای انجام وظایفشان در این حیطه گلایه کرد.

وی با اشاره به مسئله الحاق ۱۳ روستا به شهر شیراز، عنوان کرد: طی دو سال اخیر با مقاومت هایی که از سوی شورا و شهرداری انجام گرفت توانستیم جلوی الحاق دیگر روستاها را به شهر بگیریم.

حسینی اضافه کرد: کاری که اگر بدون مطالعه انجام می‌شد، منجر به افزایش مناطق محروم در شهر می‌شد و مشکلات بیشتری در راه محرومیت‌زدایی به وجود می‌آمد.

به اعتقاد رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بی‌توجهی به محلات کم‌برخوردار می‌تواند باعث به وجود آمدن معضلاتی شود و تصریح کرد: این همان چیزی که استکبار جهانی از آن استقبال می‌کند و منتظر آن است.

حسینی با بیان اینکه کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر تاکنون کمتر توانسته وارد بحث محرومیت‌زدایی از مدارس شود، گفت: در یک سال پایانی که از عمر این شورا مانده است، برنامه‌های زیادی در این زمینه طراحی شده و گزارش‌های خوبی درباره اقدامات موثر در این زمینه ارائه شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: از زمان ورود به شورا سعی شده است با سرکشی به محلات محروم، از مشکلات و مسائل آن‌ها آگاه شویم به خصوص در زمینه مسائل زیرساختی که مشکلات فراوانی وجود داشته و دارد.

وی با بیان اینکه برای برآورده شدن توقعی که از لقب سومین حرم اهل بیت (ع) برای شهر شیراز وجود دارد، باید همه مدیران با تمام توان پای کار بیایند، افزود: بسیاری از دستگاه‌هایی که باید پای کار می‌آمدند، متاسفانه حضوری کمرنگ داشته‌اند؛ شهرداری کارهای زیادی را به خصوص در دو سال اخیر انجام داده است، اما هنوز با آن چیزی که باید در زمینه محرومیت‌زدایی انجام شود، فاصله داریم.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز  سپس به بیان روند و مراحل انجام شده در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق هدف پرداخت و گفت: با تلاش‌هایی که انجام شد، توانستیم ۳ درصد بودجه عمرانی را به مسائل حوزه محرومیت‌زدایی اختصاص دهیم.

وی  یادآور شد: حوزه برنامه‌ریزی و راهبردی، حوزه عمرانی و اجرایی، حوزه سلامت و بهداشت، حوزه معیشت و اشتغال و حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۵ حوزه مداخله کمیته محرومیت‌زدایی محسوب می‌شوند.

حسینی ادامه داد: با استفاده از نظرات کارشناسان، نیازهای محلات محروم شهر اولویت‌بندی شد. ابتدا کارهای زیربنایی و امنیتی که به عنوان ابتدایی‌ترین نیاز این محلات باید تامین می‌شد، سپس ایجاد امکانات خدماتی برای رسیدن به سطحی از مطلوبیت و در مرحله بعد نیز مواردی که برای رسیدن به سطح ایده‌آل، مورد نیاز بود، به طور کامل تدوین شده است و دستیابی به هر یک از این سطوح، نیازمند حضور دستگاه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه مناطق محروم عارضه‌یابی شده‌ و سند محرومیت‌زدایی بر این اساس، نوشته شده است، گفت: با توجه به این سند، شرح وظایف هر دستگاه مشخص شده است و از موازی کاری نیز جلوگیری می‌شود؛ در نهایت ۴۰ محله محروم تعیین شده‌اند و کارها و پروژه‌هایی که باید در هر محله انجام شود، مشخص شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز