خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

شناسایی ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشار خون بالا در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۲۸

۹۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از شناسایی ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشار خون بالا در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان در آیین اختتامیه پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت با بیان اینکه  پویش ملی سلامت، طرح خوب و بزرگی بود که نتایج آن در آینده کشور در خصوص پیشگیری از بیماری ها تاثیرگذار است، اظهار داشت: این پویش در مناطق روستایی به صورت صد در صد جمعیت هدف تحقق یافت.

وی افزود: نقش بهداشت در پیشگیری از بیماری‌ها بسیار تاثیر گذار است و تشخیص به موقع راه حل درمان بیماری‌ها را راحت‌تر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با شناسایی افراد در معرض خطر و پیشگیری از بیماری‌ها، باید نقش نیروهای بهداشتی برای مردم روشن‌تر شود. 

 دلفان ادامه داد: با شناسایی ۱۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر که فشار خون داشتند؛ کارشناسان حوزه ی بهداشتی دانشگاه ۲۲ هزار و ۲۲۳ نفر بیمار مشکوک به فشار خون بالا را تشخیص دادند و ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شد. 

وی بیان داشت: از تعداد ۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر دیابتی شناسایی شده در ابتدا، نه هزار و ۵۷۸ نفر از آنان مشکوک به ابتلا به دیابت شناسایی شده و همچنین تعداد ۶۳ هزار و ۶۷۴ نفر نیز پره دیابت تشخیص داده شدند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص بار مالی طرح پویش ملی سلامت شهروندان که به صورت رایگان اجرا شد؛ گفت: با اجرای این طرح رایگان، مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بار مالی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی استان گذاشت که هدف ما حفظ سلامت مردم و شهروندان عزیز به هر قیمتی است. 

دلفان هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد مشکوک به دیابت و فشار خون بالا دانست و گفت: در این پویش شهرستان دلفان به عنوان پایلوت برنامه پزشک خانواده شهری بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت هدف غربالگری می‌شدند و شهرستان های سپید دشت، چگنی و رومشکان بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت را نیز غربالگری می‌کردند و سایر شهرستان ها هم باید ۷۰ درصد جمعیت خود را غربالگری کنند که این امر در استان به خوبی اجرا شد و جایگاه چهاردهم را در کشور به دست آوردیم که وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز