خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

عدالت، حق و قانون در گرفتن مالیات مدنظر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۱۰

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید برویم با مؤدیان مالیاتی حرف بزنیم، ما باید مجری عدالت، حق و قانون باشیم، اگر این سه ضلع در کنار هم اتفاق بیفتد خیلی خوب است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با سید محمود موسوی صانع، سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: معمولاً آن‌هایی که طغیانگری و گردن‌کلفتی پیشه می‌کنند و آن‌‌هایی که زیاده‌خواهی و زیاده‌خواری می‌کنند، زیر بار اجرای فرمان خدا نمی‌روند، بنابراین اصل این است که ما صرفاً به دنبال رضای خدا باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: برکت کار ما به این است که خدا ببیند ما داریم تکلیف مان را انجام می‌دهیم، مردم هم باور کنند که ما در صدد ظلم و اجحاف به آن‌ها نیستیم، بلکه در صدد انجام یک وظیفه دینی هستیم که این بر عهده آن‌ها هم هست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مالیات در جمهوری اسلامی همسایه دیوار به دیوار برخی عناوین شرعی مانند زکات، خمس و انواع و اقسام نفقات است، این فضاها به هم شباهت دارند، در بحث گرفتن زکات شرعی هم همین طور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سه اصل عدل، حق و قانون محور دریافت مالیات قرار گیرد، اظهار کرد: در یکی از بیانات رهبر حکیم انقلاب آمده حکم کردن بین مردم مانند مثلثی است که یک ضلع آن قانون، یک ضلع آن حق و یک ضلع آن عدل است.

وی ادامه داد: بنابراین تنها مُرّ قانون مسئله نیست، رهبر حکیم انقلاب از مثلث قانون سخن به میان آورده‌اند، کارهایی در دنیا با ظاهر قانون انجام می‌شود که هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را قبول کند، آدم‌هایی هستند که اموال بیت‌المال را طبق قانون به غارت برده‌اند.

عابدینی بیان کرد: برای مثال در ماجرای ماهیگیری بنی‌اسرائیل، آن‌ها مرّ قانون را مد نظر قرار داده بودند اما حق و عدل را کنار گذاشته بودند، یعنی حیله کردند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انواع مختلف حیله‌های بنی‌اسرائیلی را امروز در عرصه مالیات هم می‌بینیم، ما باید عدالت را اعمال کنیم، برای مثال یک نفر یک مغازه دارد، برویم ببینیم این فرد از این مغازه درآمد مناسبی کسب می‌کند یا خیر؟

وی تأکید کرد: پیش از انقلاب برخی افرادی که ظاهراً متشرع بودند، وقتی می‌خواستند ربا بدهند، حیله‌هایی می‌زدند، امام (ره) فرمودند با این بازی‌ها نمی‌شود حرام خدا را حلال کرد.

این مسئول تصریح کرد: یک سوی ماجرای مالیات شما هستید که با مردم تعامل دارید، یک طرف هم مردم هستند که باید مسائل شرعی را رعایت کنند.

عابدینی یادآور شد: آثار مثبت مالیات باید شامل حال عموم مردم شود، در آیات قرآن فقط سخن از سائل و محروم به میان آمده است اما مالیات شامل ثروتمندان هم می‌شود، یعنی مالیات شامل حال همه اقشار مردم و حتی ثروتمندان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز