خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی قزوین:

مزایای بهره‌مندی از شرایط مالیات مقطوع اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۵۳

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع دستورالعمل تبصره ۱۰۰ را به صورت یک جا تا پایان خرداد ندارند مالیات مقطوع حداکثر تا 4 ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

به گزارش ایلنا، عزیزاالله عباس‌پور گفت: تمام صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر تا ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم که ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، مشمول مقررات این دستورالعمل می‌شوند و در فرصت باقی مانده باید به سامانه این درگاه به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنند و  در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور مالیات این مودیان را با تعدیل و تخفیف منظور و محاسبه می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از تمام معافیت‌های مالیاتی و موجب تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

وی تاکید کرد: صاحبان مشاغل باید میزان فروش واقعی خود را در نظر گرفته و چنانچه میزان فروش واقعی کالا و ارایه خدمات آن‌ها بیشتر از حد نصاب اعلام شده بود، با وجود بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ باید نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه و ارایه دفاتر و اسناد و مدارک در زمان رسیدگی اقدام کنند.

عباس‌پور به مزایای بهره مندی از شرایط مالیات مقطوع اشاره کرد و گفت: مودیانی که از شرایط تبصره ماده 100 استفاده کنند، نیازی به نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه ندارند و بدون قرار گرفتن در فرآیندهای طولانی تشخیص و رسیدگی مالیات خود را در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز