خبرگزاری کار ایران

عباس‌پور خبر داد؛

الکترونیکی شدن استعلام گواهی مالیاتی ماده ۱۸۶

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۹۲۷

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی دریافت استعلام گواهی مالیاتی ماده ۱۸۶ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزراش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزیزاله عباس‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی از تاریخ اول آذرماه سال جاری تمامی مراحل دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی به منظور صدور، تمدید، تجدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار، صرفاً به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه ارسال استعلام غیر الکترونیک (فیزیکی-کاغذی)، در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت است، افزود: انجام استعلام الکترونیکی از سوی مراجع قانونی صدور مجوز منوط به داشتن یا تشکیل پرونده مالیاتی فعال متقاضی در نظام مالیاتی بوده و چنانچه متقاضی، در نظام مالیاتی فاقد بدهی مالیاتی قطعی باشد یا نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت آن اقدام کرده باشد، گواهی مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری وی و به صورت سیستمی و برخط صادر می‌شود.

عباس‌پور اظهار کرد: درخواست‌ها، پاسخ‌ها، فهرست بدهی‌ها و گواهی‌های صادره مرتبط با موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برای مودیان محترم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به آدرس: My.tax.gov.ir قابل مشاهده است.

او گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و به منظور تکریم مودیان و کاهش تردد‌های غیرضروری، تاکنون بسیاری از خدمات مالیاتی الکترونیکی شده و در سامانه میز خدمت الکترونیک سازمان مالیاتی بسیاری از خدمات به صورت یکپارچه و کاملا الکترونیکی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز