خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان:

دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی در قزوین 45 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۳۶

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در دریافت اظهارنامه اشخاص حقیقی شاهد رشد 45 درصدی هستیم که طبیعتا اشراف اطلاعاتی سازمان به داده‌ها و اطلاعات مربوط به مبادلات اقتصادی که بیش از هر چیز حاصل ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بود، در شکل‌گیری این وضعیت ایده آل بسیار موثر بوده است.

به گزارش ایلنا، عزیزاله عباس پور از رشد چشمگیر اظهارنامه‌های دریافتی از اشخاص حقیقی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در مهلت مقرر قانونی برای ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل، در مجموع بیش از 72 هزار فقره اظهارنامه و فرم تبصره ماده (100) از سوی اشخاص حقیقی دریافت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: امسال در مهلت تعیین شده برای ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل، حدود 49 هزار و 573 فرم تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم و 22 هزار و 473 فقره اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

وی عنوان کرد: همانگونه که در چند ماه گذشته وعده شده بود از بیست و یکم تیرماه ۱۴۰۱ و همزمان با هفته فرهنگ مالیاتی، امکان عضویت مؤدیان در «سامانه ملی مؤدیان مالیاتی» در اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» فراهم آمده است، در همین راستا از تمام مؤدیان مشمول این قانون دعوت می‌شود جهت عضویت در این سامانه و ایجاد کارپوشه اختصاصی به نام خود، با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir  برای عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عضویت در «سامانه ملی مؤدیان» برای مؤدیان علاقه‌مند اختیاری است و در ماه‌های آینده حسب فراخوان‌های اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیان مشمول مکلف به عضویت در این سامانه خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز