خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی قزوین خبر داد؛

مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا پایان خرداد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۱۶

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: اشخاص حقیقی مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1401خود را تا پایان خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله عباس‌پور با اشاره به اینکه خرداد ماه موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است، گفت: به منظور تکریم مؤدیان، اجرای عدالت مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، مالیات عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل، صادر و مالیات مقطوع آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین درخصوص شرایط بهره مندی مودیان از مالیات مقطوع عنوان کرد: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال 1401 حداکثر 100 برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ 000، 000، 200، 67 ریال) باشد، مشمول مقررات این دستور العمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستور العمل حداکثر تا پایان خردادماه سال 1402 از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف است.

وی تصریح کرد: اصناف و کسبه‌ای که برای عملکرد سال1401 مشمول تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم هستند، مالیات آن‌ها به صورت مقطوع تعیین و در درگاه  خدمات الکترونیکی سازمان بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز