خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل استاندارد استان:

بیش از یک‌هزار پروانه استاندارد در قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۶۱۴

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین گفت: درحال حاضر 850 واحد فعال تحت پوشش استاندارد قرار دارند و در سال جاری یک‌هزار و 215 مورد پروانه استاندارد صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست شورای استاندارد استان قزوین صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

میترا عقیلی در این نشست گفت: برای حفظ کیفیت محصولات و خدمات 47 آزمایشگاه و یک‌هزار و 875 مدیر کنترل کیفیت در استان فعالیت دارند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین عنوان کرد: همچنین در سال جاری از یک‌هزار و 593 واحد تولیدی بازرسی فنی صورت گرفته و 199 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده، همچنین با 14 بازرسی برای صدور نشان حلال برای 7 مورد این نشان صادر شده است.

این مسئول ادامه داد: آزمون یک‌هزار و 587 نازل جایگاه سوخت مایع، 511 آزمون باسکول‌های وسایل نقلیه چرخدار، یک‌هزار و 407 مورد آزمون سایر وسایل سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد است.

وی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی از 481 مورد از تجهیزات شهربازی و زمین های بازی هم بازرسی صورت گرفته و ارزیابی انطباق 65 مورد از کالاهای صادراتی و 38 مورد کالای وارداتی هم در سال جاری انجام شده است.

عقیلی ادامه داد: یک‌هزار و 374  فقره اظهارنامه وارداتی و 64 اظهارنامه صادراتی مشمول استاندارد اجباری شده و یک‌هزار و 698 فقره اظهارنامه صادرات مشتقات نفتی صادر و 6 هزار و 958 تانکر نیز بازرسی است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین گفت: 74 مورد بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی، صدور 898 گواهی ایمنی آسانسور هم در سال جاری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 38 مزغداری در استان مشمول استاندارد اجباری انرژی هستند که از این تعداد صرفا 10 واحد در سامانه ثبت نام کرده‌اند و لازم است، نظام مهندسی کشاورزی تمدید مجوزها را به رعایت استاندارد انرژی منوط کند.

در پایان این مراسم از 15 واحد که جایزه ملی کیفیت را کسب کرده بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز