خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

هیچ کدام از پارک‌های استان قزوین مجوز استاندارد ندارند/ شهرداری‌ها به هیچ وجه همراهی نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۹۶۸

رئیس اداره اندازه‌شناسی، اورزان و مقایس‌های اداره کل استاندارد استان قزوین گفت: در حال حاضر هیچ یک از پارک‌های استان استاندارد ندارند و شهرداری‌ها به عنوان بهره‌بردار با ما هیچ‌گونه همراهی و همکاری نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سرانه فضای سبز و دسترسی به تجهیزات بازی کودکان یکی از مواردی است که همواره از مطالبات شهروندان بوده و شهرداری‌ها به‌عنوان بهره‌بردار فضای سبز و پارک‌ها باید امکانات لازم را فراهم کنند.

باید توجه داشت که صرف فراهم کردن امکانات نکته مثبتی نیست، امکانات درصورتی می‌تواند به هدف اولیه خود برسند که ایمنی و استاندارد لازم را داشته باشند.

مهدی مسافر در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: شهرداری‌ها به دلایل مختلف بویژه هزینه‌های مالی برای بازرسی و رفع عدم انطباق‌های احتمالی، زیربار بازرسی و نگهداری تجهیزات نصب شده در پارک‌ها نمی‌روند.

با توجه به گفته رئیس اداره اندازه‌شناسی، اورزان و مقایس‌های اداره کل استاندارد استان قزوین شهرداری‌ها به هیچ وجه در این حوزه همراهی ندارند؛ البته اداره‌کل استاندارد با بودجه‌های محدودی که دارد بازرسی انجام می‌دهد اما برای اخذ تاییدیه‌‌ها اقدامی صورت نمی‌گیرد.

البته شهرداری شریفیه در شهرستان البرز تنها مورد استثنا است که درخواست بازرسی از پارک‌ها را داده است.

بازرسی‌های زمان نصب تجهیزات شهربازی‌ها سختگیرانه انجام می‌شود

شهربازی‌ها هم در کنار پارک‌ها از فضاهای تفریحی هستند که تعداد زیادی از افراد در سنین مختلف برای گذراندن اوقات فراغت خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند و از این‌رو استاندارد و ایمنی وسایل این مکان‌ها هم اهمیت قابل توجهی دارد.

برای تمام تجهیزات نصب شده در شهربازی‌ها علاوه بر کسب گواهی استاندارد، باید سالی یک بار این گواهی را تمدید کرده و بازدیدهای دوره‌ای سه ماهه هم از وسایل بازیگاه‌ها صورت گیرد تا سلامت آن‌ها تضمین شود.

به گفته مسافر باتوجه به اینکه معمولا بازیگاه‌ها دارای بهره‌بردار مشخص هستند، برخورد در این بخش راحت‌تر صورت می‌گیرد؛ درصورت غیراستاندارد بودن تجهیزات بوستان‌ها نمی‌توان تاب و سرسره را پلمب کرد، ضمن اینکه امکان فک پلمب توسط هر فردی وجود دارد و نمی‌توان پیگیری دقیق داشت؛ اما در بازیگاه‌ها در صورت عدم انطباق با استاندارد و پلمب اگر فک پلمب صورت گیرد می‌توان با مالک برخورد قانونی کرد.

رئیس اداره اندازه‌شناسی، اورزان و مقایس‌های اداره کل استاندارد استان قزوین با تاکید بر بررسی سختیگرانه در بازرسی‌های زمان نصب دستگاه‌ها در بازیگاه‌ها گفت: تعدادی از تجهیزات قبل از اینکه مشمول استاندارد اجباری باشند نصب شده‌اند اما تجهیزات جدید حتما در زمان نصب هم کنترل می‌شوند.

شهربازی‌های فعال استان استاندارد دارند

استان قزوین 12 شهربازی دارد که باتوجه به سختگیری‌های موجود، شهربازی‌های فعال، استاندارد دارند؛ ممکن است یک یا چند دستگاه در یک بازیگاه به دلیل عدم انطباق، موقت پلمب شود، درصورت عدم انطباق بهره‌بردار برای رفع نواقص تذکر دریافت کرده و باید در بازه زمانی مشخص آن‌ها را رفع کند.

مسافر درباره شهربازی‌هایی که به طور کامل پلمب هستند، اظهار کرد: شهربازی خلیج فارس و تالار شهر و شهربازی پارک بهشت شهر جدید مهرگان پلمب هستند؛ بهره‌بردار بازیگاه مهرگان باوجود اینکه چند بار تجهیزات را پلمب کرده بودیم تخلف کرده و خودسرانه آن‌ها را فعال کرده بود که در نهایت پیگیری قضایی صورت گرفت و توسط شهرداری به طور کامل پلمب شد.  

به گفته این مسئول در شهربازی‌ها هم مانند هر بخش دیگری افراد همراه و غیرهمراه با استاندارد وجود دارد، هستند مدیرانی که به سلامت و ایمنی تاکید داشته و نهایت همکاری را با استاندار دارند و افرادی هم داریم که به دنبال دور زدن استاندارد هستند.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز