خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور تاکید کرد؛

برخورد با مجرمان و معاندان فضای مجازی/قصدمان محدود کردن فضای مجازی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸۶۰

دادستان کل کشور با اشاره به برخورد با مجرمان و معاندان فضای مجازی، گفت: شایعاتی در مورد محدود کردن فضای مجازی مطرح می‌کنند در حالیکه قصدمان محدود کردن فضای مجازی نیست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌ محمدکاظم موحدی‌آزاد روز شنبه شانزدهم دی ماه در آیین تودیع و معارفه دادستان مرکز لرستان با بیان اینکه  دشمنان در حال سرمایه‌گذاری علیه ایران هستند، اظهار داشت: دشمنان نظام افرادی ناآگاه را فریب می‌دهند تا مریدان خاندان نبوت را با علملیات انتحاری و بمب‌گذاری به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه اسرائیل و دشمنان از مردم ایران هراس دارند، افزود: آیین و دین ما به ما اجازۀ ساخت بمب اتم را نمی‌دهد و همین آیین نیز به ما اجازه نداد که آب شرب دشمن را در جنگ تحمیلی مسموم و اسرا را شکنجه کنیم.

دادستان‌ کل کشور با تأکید به اینکه اسلام ناب محمدی ارتکاب کار حرام را برای رسیدن به هدف جایز نمی‌داند، عنوان کرد: دشمن از فرهنگ و آیین ملت ایران که جهان‌شمول شده‌است، هراس دارد.

وی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) دربارۀ دوران دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس سیلی محکمی به طراحی‌کنندگان جنگ تحمیلی زد و امام خمینی (ره) فرمود که ما انقلاب خود را در جنگ به جهان صادر کردیم.

حجت الاسلام موحدی‌آزاد با بیان اینکه فرهنگ ملت ایران در دنیا گسترش یافته‌ است و مردم آمریکا، فرانسه و اروپا از غزه حمایت می‌کنند، گفت: امام راحل این فرهنگ را ایجاد کرده‌ است.

دادستان‌کل کشور با تأکید به اینکه آمریکا و اسرائیل قدرت دست‌درازی به ذخایر نفتی ایرانِ مستقل، آبرومند و قهرمان را ندارند، ابراز کرد: آمریکا به‌دنبال چاه‌های نفت و میادین گازی کشور است و می‌خواهد که استقلال سیاسی ما را به‌هم بزند.

حجت الاسلام موحدی‌آزاد اظهار داشت: ما به دادستان‌های کشور در صبح روز گذشته اعلام کرده‌ایم که با کسانی که در فضای مجازی تولید محتوای مجرمانه دارند، برخورد شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های معاند جوسازی علیه ما را آغاز کرده‌اند و می‌گویند که جمهوری اسلامی می‌خواهد که کاربران را از فضای مجازی محروم کند، افزود: این موضوع به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

دادستان‌کل کشور با تأکید به اینکه ما فقط به‌دنبال برخورد با مجرمان فریب‌خورده و عاملان انتشار محتوای مجرمانه هستیم، عنوان کرد: دادستان‌ها با حرمت‌شکنان در فضای مجازی به‌صورت قاطعانه برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی مایۀ قوت‌قلب، امنیت روانی و آرامش کشور هستند، بیان کرد: نیروی انتظامی بیش از 50 شهید را از ابتدای امسال تاکنون تقدیم انقلاب کرده‌ است.

حجت الاسلام موحدی‌آزاد با اشاره به فداکاری نیروهای انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات در کشور، گفت: دستگیری منحرفان، تبهکاران و فریب‌خوردگان عملیات تروریستی حادثۀ کرمان عمدتاً توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و با کمک سایر نیروها انجام شده‌ است.

دادستان‌کل کشور با تأکید به اینکه دستورات قضایی باید شفاف باشد تا احقاق‌حق به‌صورت درست انجام شود، ابراز کرد: ارجاع به کارشناسی قضایی یکی از مشکلات عمدۀ اطالۀ دادرسی در تمام مراحل است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال گفت: افرادی که کاندیدا شده اند باید توانایی خود را بسنجند و وقت مردم را نگیرند چراکه حدود ۳۰۰ نماینده باید با کارشناسی، قانونگذاری و ارایه کردن راهکار مشکلات مردم را حل کنند.

حجت الاسلام موحدی آزاد عنوان کرد: توانایی، تعهد، تخصص و دلسوزی باید در نمایندگان باشد بنابراین مردم باید به افراد متعهد، ملتزم به فرمایشات مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب و شهدا رای دهند.

دادستان کل کشور عنوان کرد:‌ در دوران انقلاب امام راحل(ره) وقتی ملت ایران را به پیروی از خاندان نبوت دعوت کرد، بیش از ۹۸ درصد ملت ایران دعوت وی را لبیک گفتند و مشکلات کشور یکی پس از دیگری سپری شد. 

وی همچنین درخصوص دستورات قضایی قضات، دادیاران و دادستان ها افزود: دستورات قضایی باید شفاف باشد و پرونده ها با احقاق حق درست مختومه شود.

حجت الاسلام موحدی آزاد با تاکید بر پرهیز از اطاله دادرسی گفت: باید موضوع کارشناسی در اطاله دادرسی به خوبی مدنظر قرار گیرد و در این زمینه به خوبی تحقیق و مبنای فقهی کارشناسی روشن شود.

دادستان کل کشور همچنین با تاکید بر اینکه قضات باید انصاف در قضاوت را مدنظر قرار دهند، افزود: در مواردی که حبس، ضرری به حق الناس نمی رساند، مجرم ابراز پشیمانی و ندامت و شاکی هم گذشت کرده است باید پیشقدم شد و اجازه نداد امنیت روانی خانواده ها بهم بریزد.

وی بیان کرد: جامعه اسلامی جامعه ای آبرومند است که باید آبروی اشخاص در آن حفظ شود تا عزت خانواده ها بخاطر یک خطای قابل اغماض به مخاطره نیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز