خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

رهایی زندانی محکوم به قصاص پس از ۷ سال در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۷۷

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با میانجیگری مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مجتبی قهرمانی از ایجاد مصالحه در بیست و یکمین پرونده قصاص این استان از ابتدای امسال و چهارمین پرونده با اجرای پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این محکوم به جرم قتل عمد بعد از ۷ سال تحمل حبس در شرف اجرای حکم قصاص بود که با حضور سرپرست و قاضی اجرای احکام دادسرای مرکز استان هرمزگان به همراه مسئول هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در محل سکونت خانواده مقتول در روستای بجگان شهرستان منوجان در نهایت این پرونده منجر به مصالحه شد و زندانی مذکور پس از اعلام رضایت اولیای دم، از مجازات قصاص رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه این بیست و یکمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص از ابتدای امسال در این استان است، چشم پوشی اولیای دم از حق قانونی خویش و اعلام عفو و بخشش در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره اهل بیت (ع) برشمرد و از اهتمام آن‌ها به این اقدام مهم تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم تلاش برای تعیین تکلیف محکومان پرونده‌های قصاص و استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و صاحبان کلام در این خصوص، خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین آموزه‌های دینی و توصیه‌های بزرگان است و قطعاً تأسی به این رهنمود موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز