خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان:

پدیده معتادین متجاهر به نظام زندگی شهری آسیب می زند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۵۸

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: پدیده معتادین متجاهر به نظام زندگی شهری آسیب زده و آن را بر هم می‌زند و همچنین سبب ارتکاب جرائم خرد می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری روز شنبه دوم دی ماه در جلسه بررسی وضعیت مرکز ماده ۱۶ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ، با اشاره به اینکه امروز مسئله معتادین متجاهر به عنوان یکی از معضلات شهر خرم‌آباد و همچنین استان ما است، اظهار داشت: دادگستری استان نسبت به این موضوع دغدغه‌مند است و مسئله ساماندهی و بازپروری این افراد را رصد و پیگیری می‌کند.

وی مسئله معتادین متجاهر را یکی از نا هنجاری های اجتماعی دانست و افزود: وجود معتادین متجاهر چهره خوبی را از شهر به نمایش نمی‌گذارد و برای شهروندان و همچنین گردشگران ناخوشایند است.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه این افراد بخشی از مردم و جامعه ما هستند که در نتیجه کم کاری متولیان فرهنگی و دستگاه‌های آموزشی و نیز خانواده به این جا رسیده‌اند، گفت: امروز متولیان ساماندهی این اشخاص دور این میز گرد آمده‌ایم و بایستی به یک راهکار قانونی قابل اجرا و یک اجماع سودمند برسیم.

وی بیان کرد: پدیده معتادین متجاهر به نظام زندگی شهری آسیب زده و آن را بر هم می‌زند و همچنین سبب ارتکاب جرائم خرد می‌شود.

شهواری با اشاره به اینکه وجود این اشخاص به لحاظ روانی امنیت خانواده‌ها را از بین می‌برد، بیان کرد: باید برای این قشر فکر عاجل و اساسی نموده و به جای اینکه خود را خارج از مسئولیت کنیم وارد در مسئولیت نماییم و در جاهایی که تکلیف قانونی نداریم بایستی به تکلیف انسانی و وجدانی خود عمل کنیم.

نماینده عالی دستگاه قضایی در لرستان ضمن تاکید بر اینکه ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ بایستی در استان افزایش پیدا کند، بیان داشت: همه باید به بالا رفتن این ظرفیت کمک کنند و همچنین از ظرفیت موجود نیز به نحو احسن و اکمل استفاده گردد.

وی جذب اعتبارات در این زمینه را نیازمند پیگیری حضوری و جدی و نیز پای کار آوردن مراجع مربوط دانست و گفت: برای کمک به شهر، استان و همشهری‌هایمان که در این دام افتاده‌اند باید مطالبه‌گر بود و همچنین برای حل این معضل بایستی مدیران ارشد استان پای کار بیایند.

شهواری ضمن اشاره به اینکه بازدید میدانی از این مراکز ماده ۱۶ نگاه مدیران را عوض خواهد کرد، اظهار داشت: با بازدید میدانی که از مراکز ماده ۱۶ استان انجام داده‌ایم، کمک‌ها و بودجه حال حاضر کفاف مخارج این مراکز را نمی‌دهد.

رئیس کل دادگستری لرستان با شماره به اینکه جذب اعتبارات بایستی بر اساس ظرفیت و نیازمندی موجود در استان باشد، ابراز داشت: این جلسه برای تسهیلگری، ایجاد تعاون و همکاری بین دستگاه‌ها و مدیران مربوطه برگزار شده است.

شهواری بیان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دستگاه‌هایی که در این زمینه ارتباط دارند و همکار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر محسوب می شوند و در راستای وظایف خود کم کاری می‌نمایند را به دادستان معرفی کرده تا از باب ترک فعل با آنها برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز