خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

پایش ۵۷۸ هزار گیلانی در طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۸۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پایش ۵۷۸ هزار گیلانی در طرح پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدتقی آشوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری و مراقبت در نظام سلامت اهم بر درمان است.

وی به تشریح اقدامات نظام سلامت گیلان در اجرای پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت پرداخت و افزود: رویکرد نخست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار توسعه بخش درمان، تقویت بهداشت و غربالگری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری یک میلیون و ۷۰۰ نفر از افراد بالای ۱۸ سال در طرح غربالگری فشار خون و دیابت خبر داد و اضافه کرد: این طرح از ۳۰ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

آشوبی از غربالگری ۳۲ درصدی جمعیت گیلان خبر داد و بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۵۷۸ هزار نفر در گیلان غربالگری شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم غربالگری فشار خون و دیابت افزود: غربالگری فشار خون و دیابت با توجه به چاقی و سالمندی جمعیت در گیلان بسیار لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی حدود ۸۷۰۰ نفر مبتلا به فشار بالا در گیلان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون حدود ۵ هزار نفر دیابتی در گیلان شناسی شده است.

آشوبی ادامه داد: حدود ۵۶۰۰ نفر در گیلان مشکوک به دیابت و ۶ هزار و ۶۲۳ نفر نیز بیمار مشکوک به فشار خون بالا در استان گیلان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای گیلان تحت پوشش سلامت خانواده قرار دارد، افزود: در حال حاضر شهرستان‌های تالش و رودسر در گیلان جزو برنامه‌های سلامت خانواده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه غربالگری دیابت و فشار خون در راستای سلامت خانواده است، گفت: غربالگری سایر بیماری تا مرحله به مرحله به برنامه اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز