خبرگزاری کار ایران

در سال زراعی جاری؛

بیش از 158 هزار هکتار از اراضی قزوین زیر کشت گندم رفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۶۱

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات کشت گندم آبی و دیم در بیش از ۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان در سال زراعی جاری به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند گفت: در سال زراعی جدید حدود ۱۵۸ هزار و ۸۶۷ هکتار از مزارع پاییزه استان به زیرکشت گندم رفته که از این میزان حدود ۴۷ هزار و ۱۹۴ هکتار به زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱ هزار و ۶۷۳ هکتار به زیر کشت گندم دیم رفته یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۴۰ هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جدید حدود ۱۸هزار هکتار از مزارع آبی و ۲۵ هزار هکتار از مزارع دیم توسط بذور اصلاح شده کشت شده که به ترتیب حدود ۳۸ و ۲۲ درصد مزارع را شامل می‌شود.

جلیلوند گفت: در سال جدید بذور خود مصرفی مرغوب و ضد عفونی شده در بیش از ۵۰ درصد مزارع گندم استان استفاده شده است.

وی افزود: ۳۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و ۱۰۴ هزار هکتار از مزارع دیم به روش مکانیزه توسط دستگاه‌های خطی کار و عمیق کار کشت شده است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه کشاورزی حفاظتی نیز در مزارع سطح ۱۷هزار هکتار مزارع گندم آبی و ۶۰ هزار هکتار مزارع دیم استان اجرا شده است.

وی افزود: در سال زراعی جدید بیش از ۱۱هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان با روش نوین  شامل بارانی و تیپ آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز