خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبر داد؛

حضور مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام اعلام وفاداری به آرمان‌های انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۵۲۶

استاندار قزوین گفت: از آنجایی که اظهار می دارند هر ۳۰ سال یک نسل عوض می شود، امروز حضور این جمعیت و اعلام وفاداری آنان در سطح کشور و استان در مراسم تشییع شهدای گمنام، خود نشانگر آن است که انسجام و ارتباطی بین نسل های مختلف در ایران اسلامی برای پافشاری برروی آرمان های انقلاب و شهدا وجود دارد، بسیاری از کسانی که امروز در این مراسم حضور دارند و اعلام وفاداری و احترام به شهدای خود می کنند، ایام حضور و شهادت این شهدا را درک نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در مراسم تشییع و تدفین هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ضمن تشکر از شهروندان قزوینی که به احترام پیکرهای پاک این شهدا و در سالروز شهادت دوردانه عالم خلقت، حضرت فاطمه زهرا (س) بار دیگر با حضورشان وفاداری خود را به آرمان های مقدس اسلام نشان دادند، افزود: این شهدا جان های پاک خود را فدای قوام و شریعت مقدس اسلام کردند، از زهرای اطهر (س) گرفته تا شهدای گمنامی را که امروز پیکرهای پاک و مطهرشان برروی دستان شما مردم تشییع می شود.

وی ادامه داد: ما امروز به شهدایی که استان قزوین توفیق میزبانی از پیکرهای پاک و مطهر آنها را دارد و انشاءالله نیز قطعات وجودی اینها در خاک پاک قزوین به امانت سپرده خواهد شد، خیرمقدم می گوییم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه شهدای امروز ما نیز همانند گذشتگان خود و طی صدها سال به اهل بیت (ع) خود وفادار بودند، تصریح کرد: حضور مردم به پاس جانفشانی های شهدا، نمادی از این وفاداری هاست، امروز بنده به عنوان یکی از خدمتگزاران نظام مقدس و به نمایندگی سایر همکارانم از حضورتان در این مراسم تشییع باشکوه تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: امروز خوشحالیم که استانداری قزوین با دفن یکی از این شهدای بزرگ در آسمان ها پلاک دار خواهد شد و اینجا هم محل حضور یکی از نشان کرده هایی می شود که پیکر مطهرش پس از سال ها گمنامی در میان دشت و صحراها و اینکه چه زیبا توصیف شد، زائرش نیز حضرت فاطمه زهرا (س) بود با استقرارش به این مکان نورانیت می بخشد، ضمن خیرمقدم به این شهید، از تمامی شهدا استمداد می جوییم تا ما نیز بتوانیم ادامه دهنده راه آنها باشیم.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، استان قزوین روز یکشنبه میزبان هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود که مراسم تشییع این شهدا از میدان آزادی آغاز و تا استانداری قزوین، محل تدفین یکی از این شهدا ادامه پیدا کرد.

مراسم تدفین پنج شهید گمنام تازه تفحص شده در روز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان قزوین و سه شهید گمنام دیگر نیز در سایر شهرستان های البرز، بویین زهرا و تاکستان امروز برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز