خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات ووشو استان خبر داد؛

حضور ۲۷۰۰ ووشو کار سازمان یافته در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۶۳۷

به دنبال برگزاری تورنمنت بین المللی در کرمانشاه هستیم

رئیس هیات ووشو استان کرمانشاه از حضور ۲۷۰۰ ووشو کار سازمان یافته در استان خبر داد و گفت بدون شک تا پایان سال تعداد ورزشکارانمان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، اشکان دلفانی در نشست خبری با انجمن ورزشی نویسان گفت: ورزش ووشو یکی از رشته‌های مدال آور و افتخار آفرین است و خوشبختانه کرمانشاه همواره یکی از قطب های اصلی این ورزش در کشور بوده است و قهرمانان ملی و بین المللی زیادی از استان ما در این رشته درخشیده‌اند.

دلفانی افزود: در هشت ماه گذشته که هدایت تیم هیات را بر عهده گرفته ام برنامه های مختلفی را اجرا کرده‌ایم که اعزام چهار تیم در رده های سنی مختلف به مسابقات قهرمانی کشور  از جمله آنها بوده است.

وی تاکید کرد: حضور ۱۰ ووشو کار بانو و آقا در اردوی تیم ملی از دیگر اقدامات این هیات در ماه‌های اخیر بوده است که خوشبختانه سه ووشو کار بانوی ما یعنی خانم ها دیانا رحیمی، روژان فتاحی و ستایش براتی به مسابقات قهرمانی  آسیا اعزام شدند  که حاصل تلاش آنها یک طلا و دو برنز برای کشور بود.

وی حضور محنا رحیمی و کسب عنوان در المپیاد دانشجویان جهان ( یونیورسیاد جهانی چین ) را از دیگر افتخارات این هیات عنوان کرد و گفت: خانم فتاحی به عنوان تنها سانداکار کشورمان  توانست  در این رقابت ها به مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم دست پیدا کند.

رئیس هیات ووشو استان خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه در بخش ووشو آقایان کار سخت‌تر است از ووشو کاران کرمانشاهی دعوت شده به اردوی تیم ملی متاسفانه کسی از کرمانشاه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به ترکیب تیم ملی راه پیدا نکرد اما قطعا با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش این ووشو کاران برای سال آینده در ترکیب تیم ملی حضور خواهند داشت. 

حضور ۲۷۰۰ ووشو کار سازمان یافته در کرمانشاه

رئیس هیات ووشو استان در ادامه به حضور ۲۷۰۰ ووشو کار سازمان یافته و بیمه شده در بخش بانوان و آقایان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط هیات و همکاری اداره ورزش و جوانان  در تلاش هستیم که این ورزشکاران تا پایان سال و در سال های آینده بصورت تصاعدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: در بخش استعدادیابی هم با اداره آموزش و پرورش تفاهم نامه‌های منعقد شده است هرچند در این راه برخی کم کاری ها از طرف حراست سازمان صورت می‌گیرد اما به دنبال آن هستیم تا بحث آموزش و استعدادیابی را با همکاری معلمان ورزش در مدارس انجام دهیم به اینصورت بر تعداد ورزشکاران و قهرمانانمان بیفزاییم. 

دلفانی با بیان اینکه برنامه های نیز برای استعداد یابی و آموزش توسط اعضای هیات و مربیان این رشته در محلات کم برخوردار در حال انجام است گفت : خوشبختانه با کمک مربیان توانمندمان در محلات کم برخوردار و محروم شهر کرمانشاه باشگاه‌ها ی فعالی وجود دارد که صدها کودک و نوجوان با استعداد مشغول به آموزش هستند.

رییس هیات ووشو استان در پایان از زحمات و همکاری مدیر کل ورزش و جوانان در بحث تجهیز سالن آکادمی ووشو قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه اداره ورزش و جوانان در این مدت همکاری خوبی با ما داشتند و در بحث تجهیز سالن ها به ما کمک کرده اند و  در حال حاضر آکادمی ووشو مجهز به تشک ها و موکت ساندا و تالو است و در هر تایم بیش از ۷۰ نفر در این آکادمی مشغول به تمرین و آموزش هستند. 

به دنبال برگزاری تورنمنت بین المللی ووشو در استان هستیم 

در ادامه این نشست پیمان یدی دبیر هیات ووشو استان با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای برگزاری رقابت های بین المللی ووشو در کرمانشاه گفت  : با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب های ووشو کشور است و قهرمانان شناخته شده ای نیز در سطح جهانی دارد بر آن شدیم که مسابقات بین المللی ووشو را در کرمانشاه برگزار کنیم .

وی افزود: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته فدراسیون ووشو با این درخواست موافقت کرد و مجوز برگزاری آن از سوی فدراسیون صادر شد و در ابتدا قرار بود  تیم های مطرحی همچون چین ، ژاپن و کره در این رقابت ها شرکت کنند که با توجه به شروطی که این کشورها در بحث ویزا داشتند و نداشتن بودجه کافی برای انجام این شروط نتوانستیم آنها را به این رقابت ها بیاوریم اما با این وجود تا کنون حضور ۵ کشور در این رقابت ها قطعی شده است. 

یدی گفت : این مسابقات تنها در بخش آقایان برگزار خواهد شد و برای کاهش هزینه ها اوزان شرکت کننده را نیز از ۱۰ وزن به ۵ وزن کاهش دادیم تا بتوانیم رقابت ها  با هزینه کمتری برگزار کنیم.

وی هزینه برگزاری این رقابت ها را بین ۱/۵ تا ۲ میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: ممکن است بخشی از این مبلغ توسط هیات و فدراسیون ورزش تامین شود اما برای برگزاری این رقابت ها به کمک استانداری ، ادارات استان و اسپانسر نیاز داریم که امیدواریم به ما کمک شود زیرا برگزاری اینگونه  رقابت ها می تواند برای استان کرمانشاه بسیار مفید و مثمر ثمر باشد .

وی گفت: زمان و مکان برگزاری این رقابت ها متعاقبا و پس از کسب تمامی محورهای لازمه اعلام خواهد شد. 

در پایان این نشست از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز