خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

مشکلات جامعه نخبگان باید حل شود در غیر این صورت با مهاجرت آنها مواجه خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۰۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه نخبگان در هر جامعه‌ای محور اصلی توسعه هستند، گفت: مشکلات جامعه نخبگان باید حل شود در غیر این صورت با مهاجرت آنها مواجه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، احسان یاوری روز سه شنبه - چهاردهم آذر ماه - در نشست شورای آموزش عالی دانشگاه آیت الله بروجردی که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به تدوین شناسنامه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان اظهار کرد: شناسنامه ای که توسط دانشگاه تهیه شده یکی از بهترین ها در کشور است که در واقع نتیجه اعتماد به اساتید دانشگاه و دانشجویان است.

وی افزود: یکی از مشکلات مورد تایید در مورد طرح های عمرانی استان طولانی شدن و هزینه بالای آنها است در حالی که با بهره گیری از توان نیروهای متعهد و متخصص دانشگاه های استان می توان این مشکل را برطرف کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر توان دانشگاه در حوزه تولید، صنعت و اشتغال افزود: اساتید بومی آزمایشگاه خاک، بتن و مقاومت مصالح دانشگاه آیت الله بروجردی در شمار دانشمندان برتر جهان هستند که باید از ظرفیت آنها در حل مشکلات استان بهره گرفت.

 یاوری با اشاره به اینکه در حوزه هوش مصنوعی هم عضو هیات علمی در دانشگاه آیت الله بروجردی وجود دارد، اضافه کرد: یکی از مهمترین موانع توسعه استان مشکلات حقوقی است که در حوزه علوم سیاسی، علوم انسانی و حقوقی بهترین اساتید دانشگاهی در استان وجود دارد، که باید از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به همکاری و تعامل دانشگاه آیت الله بروجردی و شهرداری بروجرد در حل مشکلات حوزه شهری و شهر هوشمند گفت: ماموریت دانشگاه تربیت نیروی متعهد و متخصص در کنار حل مشکلات بومی و محلی است پس در همه حوزه ها باید از این ظرفیت دانشگاه استفاده کرد.

یاوری با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر مزیت های نسبی شهرستان بروجرد جمع بندی شده است، افزود: در این حوزه سه مزیت صنایع دستی، گردشگری و محصولات باغی و کشاورزی در توسعه این شهرستان اثرگذار است که در تمام استان باید این ظرفیت ها جمع بندی شده تا براساس آن برنامه ریزی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به انجام آمایش آموزش عالی استان در دولت سیزدهم اظهار کرد: در این راستا یک کمیته با ریاست استاندار تشکیل شده که بر این اساس هر گونه اضافه یا حذف شدن رشته های دانشگاهی باید با هماهنگی این کمیته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اگر به درستی مدیریت شود عاملی موثر برای رفع مشکلات استان در بخش تولید، صنعت، خدماتی و عمرانی است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های علمی، دانشگاهی و استعداد استان می توان بسیاری از مشکلات را در استان حل کرد و در همین زمینه توجه به بعد نخبگانی استان مهمترین اهرم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز