خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تاکید کرد؛

لزوم تخصصی کردن صنعت گردشگری در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۳۶۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم تخصصی کردن صنعت گردشگری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در همایش ملی گردشگری، فرهنگ، تمدن و تاریخ که صبح امروز در دانشگاه لرستان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد، به ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی استان در کشور اشاره و اظهار کرد: بر اساس آمار و دیتاهای هواشناسی لرستان به لحاظ بارندگی جزو سه استان پربارش کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سند آمایش، گردشگری یکی از اولویت‌های مهم استان است که تاکنون به خوبی به آن نپرداخته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به چالش اشتغال در استان و با بیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از صنایع پردرآمد و اشتغال‌زا در دنیا تعریف شده است، گفت: وجود بیش از ۱۰۰ پل تاریخی و ۶۰ آبشار دائمی و فصلی و همچنین وجود ۵هزار اثر تاریخی که حدود ۲۶۰۰ اثر آن ثبت ملی شده و بعد از استان فارس لرستان رتبه دوم کشور را دارد، ظرفیت بزرگی برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: لرستان به واسطه دره شیرز، دره خزینه، دره تخت چان و... به عنوان پایتخت ژئوتوریسم در کشور شناخته شده است.

دالوند یکی از موضوع های مهم گردشگری را ایجاد زیرساخت های لازم عنوان و بیان کرد: راه های ارتباطی، اقامتگاه ها، برق و... در رونق گردشگری اهمیت ویژه ای دارد که متاسفانه بیشتر مناطق گردشگری و تاریخی لرستان فاقد این زیر ساخت ها هستند.

وی بر لزوم تخصصی کردن صنعت گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: ایجاد شهرک‌های تخصصی سلامت و کشاورزی یکی از اولویت‌های گردشگری در استان است که اهمیت شایانی در رونق گردشگری، اقتصاد و اشتغال دارد.

معاون استاندار یکی از موضوعات مهم در جذب گردشگرهای برون مرزی را ثبت جهانی مجموعه تاریخی قلعه فلک الافلاک و دره تاریخی خرم آباد عنوان و خاطرنشان کرد: سال جاری تنها سهمیه ایران برای ثبت جهانی در کشور به این بنای تاریخی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: پس از تملک کامل قلعه فلک الافلاک این اثر ثبت جهانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز