خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

​جشنواره گل و گلاب میمند 8 اردیبهشت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۷۴۱

فرماندار شهرستان فیروزآباد در استان فارس گفت: هشتم اردیبهشت ماه شهر میمند میزبان جشنواره "گل و گلاب" خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله جمشیدی در نشست هماهنگی "جشنواره گل و گلاب میمند" که با حضور نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر میمند برگزار شد،افزود: امسال نیز پیش بینی می شود استقبال خوبی از آن صورت گیرد که همین جا از مردم دعوت می کنیم تا از این ظرفیت استفاده کنند ضمن اینکه از مسوولان استان نیز انتظار داریم در راستای رشد و شکوفایی گردشگری میمند با ما همکاری کنند.

جمشیدی در عین حال اظهار داشت: رویدادهای استان فارس در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود.

به گفته جمشیدی این جشنواره ها می تواند در سطح ملی و استانی برگزار  شود لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم افزایی همه دستگاه ها و علاقه مندان است.

در ادامه صیادنژاد رئیس شورای شهر میمند نیز در سخنانی اظهار داشت: درآستانه ی عیدسعیدفطر واردیبهشت ماه قرارداریم که شهرمیمندمیزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط استان فارس واستانهای همجوار می باشد و برای دیدن ازگلزارهای گل محمدی به شهرمیمند سفر می کنند.

وی افزود: ازطرف شورای اسلامی دوره ششم شهرمیمندوشهرداری روز ۸ اردیبهشت به نام روز میمند نامگذاری گردیده تا باعث رونق صنعت گردشگری واقتصاد منطقه و بسیاری موارد دیگر گردد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: شهرداری وشورای شهرمیمند جهت همراهی و رفاه حال میهمانان وگردشگران بوستانهای شقایق،نسترن،پردیس وامامزاده سیدحسین را برای گردشگران عزیز اماده سازی نموده است.

به گفته صیادنژاد چندین اقامت گاه بومگردی وباغات مختلف هم می توانند میزبان گردشگران گرامی باشند همچنین رستورانها ی متعددوبیرون بر ،فست فودوسوپرمارکتها درسطح شهر ودربوم گردی ها نیز اماده ارایه خدمات به گردشگران عزیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: نقاط تاریخی مذهبی میمند از جمله مسجد جامع میمند،موزه مردم شناسی درحمام قدیم میمند،۹ امام زاده بزرگوار و نقاط طبیعی ازجمله گلزارها وباعات میمند،ارتفاعات جنگلی پارک پردیس،تنگ اتشگاه،دامنه های بسیارزیبای کوههای میمند،دشت های سرسبز میمند ازبهترین مکانها برای حضورگردشگران می باشند.

رئیس شورای شهر میمند  همچنین بیان کرد: تجلیل ازکارگران با اهدای گل محمدی به مناسبت روز کارگر از دیگر برنامه شورا و شهرداری این شهر در  یازده اردیبهشت ماه می باشد.

صیادنژاد در پایان نیز گفت: کارگاه های صنعتی وسنتی عرقیات گیاهی ودارویی هم درحال فعالیت بوده که گردشگران گرامی ضمن بازدید از این کارگاه ها می توانند به خرید از آنها اقدام کنند.

نامگذاری ۸ اردیبهشت به عنوان بزرگداشت روز میمند 

در ادامه محمد رضازاده شهردار میمند نیز در سخنانی اظهار داشت: باتوجه به نامگذاری ۸ اردیبهشت به عنوان بزرگداشت روز میمند برنامه هایی ازطرف شورای شهر و شهرداری از ۶ اردیبهشت لغایت ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در ۶ اردیبهشت شاهد افتتاحیه برنامه های روز میمند شامل ایستگاه استقبال،نمایشگاه و  ویزیت رایگان پزشکان درمناطق محروم خواهیم بود. رضازاده افزود: در ۷اردیبهشت ماه نیز شب شعری باحضور شاعران برتراستانی برگزار خواهد شد.

شهردار میمند با بیان اینکه در  ۸ اردیبهشت ماه نیز همایش روز میمند باحضور مسئولین کشوری، استانی و خبرنگاران برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش سعی داریم تا شهر میمند را به خوبی معرفی نماییم.

وی همچنین گفت: در ۹اردیبهشت نیز مصادف باتخریب قبورائمه بقیع، آئین غبارروبی امامزاده ها باگلاب ناب محمدی وگلباران قبورشهدا باگلهای محمدی ودیدارازخانواده اولین  شهیدمدافع حرم استان را خواهیم داشت.

رضازاده برگزاری آیین گل غلطان ویژه نوزادان در دهم اردیبهشت، پاکسازی محیط زیست همراه بادوستداران طبیعت در یازدهم اردیبهشت و طبیعت گردی در دامنه کوه پادنا در 12اردیبهشت ماه را از دیگر برنامه های جشنواره مذکور معرفی کرد.

شهردار میمند  تصریح کرد: از کلیه هم استانی های عزیز واستانهای هم جوار دعوت میکنیم که دراین ایام ازگلزارهای گل محمدی وگل نسترن میمند دیدن نمایند واوقات خوشی را در این شهر سپری نمایند.

به گفته شهردار میمند درپایان برنامه های روز میمند، جوایزی به برترین عکسهای گرفته شده ،بهترین محتوای تولیدشده،نقاشی، شعر ودیگراثار هنری اهدا خواهد گردید.

رضااده در پایان نیز با دعوت از سرمایه گذاران گفت: از همه سرمایه گذارانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این راستا هستند، دعوت به به همکاری می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز