خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاوری مجلس:

بروکراسی اداری سرمایه گذاران در فارس را بی انگیزه می کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۸۵۴

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از ظرفیت ۱۱ درصدی تولید محصولات کشاورزی کشور در فارس خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند ایجاد فعالیت اقتصادی در استان فارس هستند اما بروکراسی اداری مشکل اصلی تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان است که سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری در شورای اداری استان فارس با تاکید بر اینکه دشمن به صورت هدفمند و با تمام توان در حال برنامه‌ریزی و ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران است، مطرح کرد: ملت ایران و فارس مانند همیشه در ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان پیشرو هستند و با توجه به اینکه دشمن و عوامل داخلی آنان با تمام قوا به میدان آمده‌اند اما بار دیگر این اغتشاشات را محکوم کردند.

وی افزود: باید با یک نگاه همدلی و هم‌افزایی تلاش کنیم تا دشمن را در همه عرصه‌های اساسی شکست دهیم که در این راستا باید تمامی دستگاه‌های اجرایی به عنوان مجری قانون در زمینه خدمت‌رسانی بهتر به مردم اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب،منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس در ادامه با بیان اینکه تاثیر مناقشات بین‌المللی بر امنیت غدایی اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: این موضوع به امنیت ملی ما ارتباط دارد و با توجه به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی که در بخش کشاورزی کشور و فارس وجود دارد بایستی در زمینه تسهیل در فرآیند تولید اقدام جدی انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی با کمترین سرمایه‌گذاری بیش از سه برابر بخش صنعت در حوزه های اقتصادی نقش‌آفرینی دارد، ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری و شعار سال بر اهمیت ارتقاء توان تولید در کشور است اما متأسفانه تامین نهاده‌های دامی و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز باید از طریق واردات باشد در صورتی که امکان تولید ۵۰ درصد از نیاز مصرفی کشور در سه استان کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه بانکی در فارس وجود ندارد و این یک آسیب است، گفت: بانک‌ها باید پاسخگو باشند چرا به تکلیف خود عمل نکردند که با توجه به اینکه عملکرد حوزه بانکی در فارس در جایگاه ۲۹ کشور قرار دارد به دستگاه قضایی نامه‌نگاری کرده‌ایم تا با مدیرانی که ترک فعل داشته‌اند، برخورد بشود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه باید بر اساس نقشه راه حرکت کنیم، گفت: استان فارس پایانه صادراتی ندارد و در زمینه تغییر الگوی کشت و در کشت‌های گلخانه‌ای هم نسبت به سایر استان‌های کشور عقب‌ هستیم.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نزدیک به ده سال است که هر ساله شعار حمایت از تولید را انتخاب می‌کنند که در این راستا مجلس در کنار دولت به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم اهتمام جدی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز