خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان:

زنان استان مرکزی استقبال بسیار کمی از اهدای خون دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۷۰

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه زنان این استان در حوزه اهدای خون استقبال بسیار کمی نسبت به مردان دارند، گفت: در سال گذشته 1600 بانو خون خود را اهدا کردند، در حالی که این رقم در سال جاری به 1513 نفر تقلیل یافته است. سهم قابل توجهی از اهدای خون با رقم 24 هزار و 419 نفر متعلق به مردان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ریتا ظهیری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: متأسفانه همچنان با مراجعه پایین بانوان برای اهدای خون در استان روبرو هستیم. حتی در سال جاری این روند نسبت به سال گذشته کاهشی‌تر بوده است.

وی ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بین زنان بیشتر از مردان است. اما متأسفانه بانوان استان در امر اهدای خون مشارکت بالایی ندارند. امیدواریم که مراجعه بانوان و جوانان برای اهدای خون افزایش پیدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی به اهدای خون موفق توسط 25 هزار و 932 نفر در سال جاری اشاره کرده و اظهار داشت: تعداد موارد اهداء برای نخستین بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در استان افزایش پیدا کرده و به 3600 نفر رسیده است. در حالی که این رقم در سال گذشته 3400 نفر گزارش شد.

ظهیری تصریح کرد: با وجود اینکه در سال جاری میزان اهدای خون در استان مرکزی روند افزایشی داشته است، اما با توجه به تعداد افراد معاف از اهدای خون، خونگیری در سال 1402، نسبت به سال 1401 کمتر شده است.

وی به تعداد افرادی که از اهدای خون معاف شده‌اند اشاره کرده و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا 5 آذر ماه، 32 هزار و 399 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مرکزی مراجعه کردند که از این تعداد، 6467 نفر از اهدای خون معاف شدند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی به مناسب‌سازی مراکز خونگیری در شهرستان اراک اشاره داشته و تأکید کرد: مراکز خونگیری حضرت ولیعصر در کوچه سعدی و شهید رجایی در خیابان رجایی (ملک)، در سال جاری در مجموع با رقمی حدود 500 میلیون تومان بازسازی و فعال شده‌اند.

ظهیری ابراز داشت: البته این 2 مرکز به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی، سال‌ها تعطیل بوده‌اند اما در سال جاری به چرخه خونگیری وارد شدند. مرکز خونگیری حضرت ولیعصر در روزهای فرد از ساعت 8 تا 12 و مراکز شهید رجایی روزهای زوج از ساعت 14 تا 19 آماده ارائه خدمت هستند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه سیار اهدای خون استان مرکزی در سال جاری، اضافه کرد: این سامانه روزهای دوشنبه و چهارشنبه به مراکز بزرگ و پرجمعیت همانند دانشگاه‌ها و کارخانجات برای انجام فرایند خونگیری مراجعه می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز