خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

۵۹ کتابخانه فعال در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۳۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: ۵۹ کتابخانه فعال در شطح استان وجود دارد که ۲۰ کتابخانه مشارکتی است، ۳۹ کتابخوانه به صورت نهادی اداره می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید سجاد راستخانه روز  سه شنبه - بیست و سه آبان ماه - در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، با بیان اینکه مهمترین رسالت نهاد کتابخانه‌ها فراهم کردن شرایط برای ارتقای سطح علمی و آگاهی بخشی به عموم جامعه با در اختیار گذاشتن منابع مختلف همچون تهیه کتاب است، اظهار داشت: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه های لرستان از ۱۷ هزار مترمربع به ۲۱ هزار مترمربع رسید و هم اکنون۸۰۰ هزار عنوان کتاب با چهار هزار و ۵۰۰ عضو فعال در این مکان فرهنگی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار عضو کتابخانه داریم که طی چند ماه اخیر به دلیل بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی از ۲۸ هزار عضو به ۳۸ هزار عضو رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تعداد امانت ماهانه کتابخانه‌های استان را ۲۸ هزار نسخه عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ پروژه در حال ساخت با ۱۳ هزار مترمربع داریم که برای ساخت و تکمیل آن‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز است.

راستخانه به برگزاری بیش از ۲۳۰ برنامه فرهنگی در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای طی هفته کتاب اشاره کرد و یادآور شد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری برنامه‌های کتاب‌محور، تکریم مقام کتابداران، اجرای پویش کتاب و نذر دانایی، اجرای طرح کتابت قرآن کریم، راه‌اندازی کاروان‌های دانایی با هدف بازدید از کتابخانه‌ها، برگزازی مسابقات قصه‌گویی برای کودکان، برگزاری ویژه نامه رهایی برای زندانیان، ویژه برنامه زنگ دانایی، مسابقه قرآنی ویژه روشندلان، جلسات نقد کتاب از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه برای ساخت کتابخانه مرکزی با وجود تلاش‌های بسیار طی ۲۰ سال اخیر، در دولت سیزدهم با حمایت و پیگیری‌های جدی این مهم تحقق پیدا کرد، گفت: با افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، امروز از یکی از پنج کتابخانه برتر کشور بهره‌مند هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان با اشاره به ارائه ۴۰ خدمت در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، تصریح کرد: بخش کودک و نوجوان با ۶ هزار نسخه کتاب و ۵۰۰ اسباب بازی فکری، ساختکده، تالار علم و خلاقیت، خدمات مبتنی بر وب، کلاس‌های آموزشی مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش کمک درسی با ۲ هزار نسخه کتاب برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان، استان‌شناسی، تالارهای محققین، بخش نابینایان مجهز به کتاب‌های صوتی از جمله این خدمات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز