خبرگزاری کار ایران

در هفت ماهه سال جاری؛

سرقت تجهیزات برق در قزوین 42 درصد کاهش پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۲۹۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در پرتو اقدامات کمیته استانی هماهنگی برای پیشگیری از سرقت، در هفت ماهه سال جاری، میزان سرقت کابل و تجهیزات برق در استان 42 درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش ایلنا، علی فولیان گفت: کاهش قابل توجه سرقت تجهیزات برق در استان در نتیجه اقدامات گسترده فنی و علمی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود استان، تعامل مطلوب شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و واحدهای ذی‌ربط محقق شده‌ است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و مشارکت هدفمند نهادهای مسئول برای کاهش نرخ جرم سرقت در استان در پرتو اجرای دقیق و به‌موقع تکالیف ذاتی و قانونی در مراقبت از اموال و دارایی‌های نهاد متبوع خویش از یکسو و اقدامات پیشگیرانه از سوی دیگر است.

وی بیان کرد: سرقت تأسیسات و تجهیزات نهادهای خدمات‌رسان عمومی مضاف بر اینکه به‌عنوان عمل مجرمانه شناخته‌شده، موجب قطع دسترسی شهروندان در فرآیند زندگی روزمره به خدمات عمومی می‌شود که مستلزم ایجاد بازدارندگی است.

این مقام قضای استان افزود: مجازات‌های مقرر قانونی در کنار اقدامات پیشگیرانه و بهره‌گیری از ابزارهای هوشمند می‌تواند در کاهش قابل توجه نرخ رشد سرقت، اثربخش باشد.

وی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های جرم سرقت در شعب تخصصی محاکم قضایی استان انجام‌می‌شود؛ اما در کنار مجازات‌های مقرر، اقدامات پیشگیرانه و بهره‌گیری از ابزارهای هوشمند می‌تواند اثربخش باشد که کاهش قابل توجه نرخ رشد سرقت کابل و تجهیزات برق در استان قزوین نتیجه بهره‌گیری تلفیقی از شیوه‌های نوین پیشگیرانه، اجرای به‌موقع تکالیف قانونی از سوی شرکت توزیع نیروی برق در کنار اِعمالِ مجازت‌های بازدارنده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز