خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری یزد خبر داد؛

هزینه کرد ۲ هزار میلیاردی شهرداری برای آمادگی در برابر سیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۹۴۵

سخنگوی شهرداری یزد با بیان اینکه پس از وقوع دو سیل در سال گذشته، آماده سازی شهر در مقابله با سیل‌های احتمالی به صورت ویژه در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفت گفت: شهرداری برای آمادگی در برابر سیل ۲ هزار میلیارد هزینه کرد.

به گزارش ایلنا از یزد، حامد سلطانی با اشاره به مطلبی در برخی صفحات شبکه‌های اجتماعی با عنوان «مهار سیل یزد با چند گونی شن» با تاکید بر اینکه آمادگی در برابر بحران نیازمند اقدامات متعددی است، اظهار داشت: شهرداری یزد اقدامات متعددی در طول یک سال گذشته در راستای هدایت روان‌آب‌ها و آمادگی در برابر بارندگی‌های سریع و وقوع سیل انجام داده است.

وی افزود: از جمله این موارد می‌توان به افزایش حجم مخازن و تقویت سیل‌بندها، ایجاد سرریز برای سیل‌بند‌ها در راستای جلوگیری از تخریب آن، افزایش ظرفیت مخازن سیل بند و همچنین اصلاح مسیل (رودخانه) داخل شهر یزد، احداث ۵ سیل بند جدید در بالادست پارک کوهستان و پارک علم و فناوری (محل‌هایی که سال گذشته سیلاب به شهر نفوذ کرد)، احداث کانال و جوی و اجرای لوله گذاری در مناطق مختلف شهر و حفر چاه‌های جذبی اشاره است.

سلطانی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری یزد در طول سال‌های گذشته هیچ امکاناتی برای مقابله با سیل نداشت، تصریح کرد: در راستای مقابله با بحران‌های احتمالی، شهرداری از سال قبل اقدام به خرید تجهیزاتی نظیر ماشین آلات، پمپ، کفکش، لجن‌کش و موتور برق و وسایل مرتبط کرده تا در کنترل روان آب و رفع آبگرفتگی در شهر از آن استفاده لازم به عمل آید.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بارندگی‌های شدید، احتمال نفوذ روان آب کوچه‌ها به داخل منازلی که در آن‌ها پایین‌تر از سطح کوچه است، وجود دارد، تدبیر دیگری نیز توسط مناطق شهرداری به انجام رسیده که از جمله این تدابیر تهیه کیسه‌های شن و نیوجرسی‌های پلاستیکی و گذاشتن این موارد در مناطقی از شهر و در دسترس شهروندان بوده تا خطرات موجود بدینوسیله مدیریت شود.

 سخنگوی شهرداری یزد گفت: در سیل‌هایی که سال گذشته به وقوع پیوست، امکان جلوگیری از ورود آب به بسیاری از کوچه‌ها و منازل با چند گونی شن وجود داشت، اما نبود همین تجهیزات حداقلی سبب وارد آمدن خسارت‌هایی به منازل شهروندان شده بود از این رو توجه به این موضوع در کنار سایر فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

 وی گفت: شاید نقش چند کیسه شن برای مقابله با سیل برای مردم یزد تعجب بر انگیز باشد، اما این موضوع در شهر‌هایی که بارش‌های متناوب دارند امری طبیعی است. سال گذشته بسیاری از منازل فقط با چند کیسه شن یا چند بیل خاک توانستند سرمایه خود را در مقابل بارش شدید و سیلاب حفظ کنند و خیلی‌ها هم عدم آشنایی با این اقدام به ظاهر تعجب بر انگیز، منزل و وسایل شان از بین رفت.

 سلطانی ادامه داد: بی شک توصیه مدیریت بحران بر اقدامات پیشگیرانه شامل لزوم استفاده از کرسی در ساخت و سازها، وجود طرح دفع آب‌های سطحی در شهرسازی و ایمن‌سازی سیل‌بند‌ها است، اما واقعیت این است که شهر یزد سالیان زیادی است درگیر خشکسالی است و کم بارشی موجب غفلت جدی در زمینه ایمن‌سازی شهر شده بود.

 سخنگوی شهرداری یزد ادامه داد: مجموع اعتبار هزینه شده از سوی شهرداری یزد از سال گذشته تاکنون برای آماده‌سازی شهر در قبال وقوع سیل، پیشگیری از خسارت‌ها و همچنین خرید امکانات، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 وی عنوان کرد: تا پایان سال هم طرح‌های با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال در این راستا در حال انجام است و مجموعه اعتبارات هزینه شده شهرداری یزد طی یک سال گذشته نسبت به تمامی هزینه‌کرد شهرداری در سال‌های قبل از آن ده‌ها برابر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز