خبرگزاری کار ایران

استاندار:

خارج شدن دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی از پیام‌رسان‌های غیربومی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۴۰

استاندار مرکزی بر ضرورت خارج شدن دستگاه‌های اجرایی این استان از پیام‌رسان‌های غیربومی تأکید کرده و گفت: بر اساس قانون، استفاده از پیام‌رسان‌های غیربومی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع است. بنابراین دستگاه‌های اجرایی استان باید هر چه سریعتر از این پیام‌رسان‌ها خارج شوند و این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای فضای مجازی استان مرکزی، افزود: شهرستان ساوه به عنوان نخستین شهرستان در استان و همچنین در کشور به فیبر نوری مجهز شد. با بهره‌برداری از این پروژه، زیرساخت‌های مورد نیاز ارتباطات و فضای مجازی برای 50 سال آینده در این شهرستان فراهم شده است.

وی ادامه داد: در جریان سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مرکزی، قرارداد اجرا و تکمیل پروژه فیبر نوری در شهرستان اراک با شهرداری این شهر منعقد شد. همچنین عملیات اجرای این پروژه در شهرستان خمین نیز آغاز شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: با اجرای این پروژه‌ها سرعت اینترنت برای اجرای شبکه ملی اطلاعات در استان مرکزی تا 100 برابر افزایش می‌یابد و ظرفیت مناسبی را در اختیار دستگاه‌های اجرایی و همچنین مردم استان قرار می‌دهد.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه فضای مجازی فراتر از جغرافیای استان مرکزی است، تصریح کرد: این استان تلاش دارد با استفاده از ظرفیت‌های مجازی، از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های استان جلوگیری کند. بنابراین انتظار می‌رود در این حوزه هم‌افزایی و همراهی بیشتری صورت گیرد.

وی بیان داشت: مسئولان استان مرکزی باید با افزایش هم‌افزایی در بین دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های فضای مجازی که مملو از تهدید است، به خوبی استفاده کنند. در این راستا نیاز است دبیرخانه فضای مجازی استان مرکزی از ظرفیت فعالان حوزه فضای مجازی بهره‌گیری بیشتری داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز