خبرگزاری کار ایران

افزایش ابتلا به آنفلوانزا و کرونا در استان مرکزی با آغاز فصل پاییز

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۶۲

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه این استان درگیر پیک بیماری‌های شایع پاییزی است، گفت: با آغاز فصل پاییز شاهد ابتلای مردم به بیماری‌های شایع پاییزی هستیم. از ابتدای این فصل تاکنون در برخی موارد میزان مبتلایان به بیماری‌های آنفلوانزا و کرونا افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، اردلان زیلابی با اشاره به اینکه میزان ابتلا به بیماری آنفلوانزا در استان مرکزی نسبت به بیماری کووید 19 بیشتر است، افزود: بین 2 بیماری آنفلوانزا و کرونا علائم مشترک وجود دارد. گر چه بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام شده بیشترین مبتلایان مربوط به بیماری آنفلوانزا است.

وی به فرایند تشخیص نوع بیماری در بین بیماران مبتلا به کرونا یا آنفلوانزا در استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: تشخیص اینکه فرد درگیر کدام بیماری ویروسی است با نمونه‌برداری انجام و نوع بیماری مشخص می‌شود تا فرآیند درمان برای بیمار پیگیری شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه 2 نفر در این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان باختند، اظهار داشت: افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

زیلابی به آغاز موج دیگری از ابتلا به بیماری کووید 19 در استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: از ابتدای فصل پائیز تاکنون افزون بر 140 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند. بیشترین مبتلایان به کرونا در استان را افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت تشکیل می‌دهند.

وی به وضعیت موارد فوتی و درمان‌شدگان بیماری کرونا در استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: تعداد محدودی از مبتلایان به بیماری کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند، اما خوشبختانه اکثر بیماران مبتلا به این بیماری تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافتند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی شایع در فصل پائیز، تأکید کرد: به کلیه مراکز بهداشتی و درمانی استان در خصوص شیوع بیماری اطلاع‌رسانی انجام شده و آماده‌باش داده شده است.

زیلابی ابراز داشت: در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در سطح استان مرکزی و بر اساس سهیمه ارسالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین زنان باردار انجام شده است.

وی اضافه کرد: اگر چه از میزان مراجعه‌کنندگان برای واکسیناسیون کاسته شده است، اما توصیه می‌شود برای در امان ماندن از این بیماری ضمن انجام واکسیناسیون به ویژه بیماران خاص و زمینه‌ای، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در تجمعات و اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به وضعیت واکسن‌های موجود در استان مرکزی اشاره داشته و گفت: واکسن‌هایی با برند اسپایکوژن، سینوفارم و نورا نیز برای بیماران مبتلا به کرونا در اختیار تمامی مراکز بهداشتی قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می‌‌توانند نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

زیلابی افزود: واکسیناسیون نقش مؤثری در کنترل بیماری کرونا دارد. افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا خاص هستند یا افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند حتما دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند تا بدن در سطح آمادگی بالایی برای مقابله با بیماری قرار گیرد.

وی ادامه داد: از مردم با جدیت درخواست می‌شود برای مقابله با بیماری‌های ویروسی به خصوص کرونا و آنفلوانزا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در اماکن عمومی و تجمعات حتماً از ماسک استفاده کنند تا درگیر بیماری نشوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز