خبرگزاری کار ایران

یکصد مبتلای جدید کرونایی در یزد بستری شدند؛

زنگ خطر افزایش مبتلایان به کووید 19 در یزد/نوع جدید ویروس دارای علائم گوارشی و سرفه‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۸۵۲

میزان ابتلا به کرونا در استان یزد روند افزایشی به خود گرفته و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، دوباره و پس از مدت طولانی ثبات و پایداری در وضعیت سلامت جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا، زنگ خطر ابتلای به کرونا به صدا درآمده و در سایه اطلاع رسانی نامناسب در خصوص واکسیناسیون دُز یادآور همچنین عادی انگاری در استان، بر اساس آمار ارائه شده این ویروس شرایط استان را به سمت پیک هشتم همه گیری برده است.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و تغییر نقشه وضعیت کرونایی باعث شده تا احتمال روند رشد فراگیری این ویروس از سوی مسئولان داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از قرار گرفتن چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی خبر داد و گفت: این در حالیست که هفته گذشته فقط ۲ شهرستان استان نارنجی بود.

سید مهدی هاشمی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت و بر اساس جدیدترین به‌روزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور، شهرستان های ابرکوه، اردکان، میبد و مهریز در این استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان های خاتم و مروست همچون هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند؛ شهرستان های بافق، یزد و تفت در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان های اشکذر و بهاباد در وضعیت آبی کرونایی هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ مبتلای جدید به کرونا طی هفته گذشته در مراکز درمانی استان یزد بستری شدند ادامه داد: روند بیماران بستری و سرپایی کاهش یافته اما آمار فوتی های کرونایی در استان ۲ برابر شده است.

وی بدون اشاره به آمار بیماران فوتی، به شهروندان توصیه کرد: واکسن دز یادآور را تزریق و از ماسک بویژه در مکانهای تجمعی و بخصوص بیماران و افراد علامت دار استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: با شدت یافتن شیوع ویروس کرونا بیماران مبتلا باید فاصله اجتماعی را از دیگران رعایت کنند و در این راستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

وی بیان کرد: نوع جدید ویروس کرونا دارای علائم گلو درد، سرفه‌  و علائم گوارشی است و تمام مراکز درمانی در آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز