خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

با مهار کرونا عکس یادگاری می‌گیرند اما مطالبات کادر سلامت را فراموش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۴۲۰

نماینده مدافع کادر سلامت گفت: مسئولان با افتخار از کنترل نسبی کرونا، موفقیت در واکسیناسیون و حفظ سلامت مردم به عنوان دستاورد خود صحبت می‌کنند اما وقتی پای مطالبات کادر سلامت پیش می‌آید، یادی از آن‌ها نمی‌کنند.

محمد سقائیان فرد (نماینده مدافع کادر سلامت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اشاره به همایشی تحت عنوان «خدمت ماندگار» که چندی پیش با حضور مقامات وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: مسئولان با افتخار از کنترل نسبی کرونا، موفقیت در واکسیناسیون و حفظ سلامت مردم به عنوان دستاورد خود صحبت می‌کنند اما وقتی پای مطالبات کادر سلامت پیش می‌آید، یادی از آن‌ها نمی‌کنند. 

وی گفت: مطالبه اصلی و حقیقی کادر سلامت در این جلسه مطرح نشد یا به صورت کمرنگ به آن پرداخته شد. درحالیکه افتخارآفرینان این عرصه در بحث کرونا بایستی مطالباتشان در چنین همایشی مورد توجه و توصیه مسئولین قرار می‌گرفت.

سقائیان فرد ادامه داد: یکی از مسائل تأسف‌بار و ناراحت‌کننده در آن همایش این بود که از ۲۵ نفر از اعضای کادر پزشکی، پرستاری، داروسازی و چند نفر از اعضای خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با اهدای جایزه ملی تقدیر شد اما هیچ اشاره‌ای به کادر بهداشتی کشور نشد. گویا کادر بهداشتی هیچ سهم و نقشی در این دورانِ مشقت‌بار نداشتند! درحالیکه همه می‌دانند در دوره‌ی شیوع کرونا اقداماتی نظیر واکسیناسیون، غربالگری، نظارت و بازرسی، بیماری‌یابی و اقداماتی از این دست همگی برعهده کادر بهداشت و حوزه بهداشت بوده است. 

این نماینده مدافع کادر سلامت گفت: این رفتار با کادر بهداشت کشور در حالی اتفاق می‌افتد که در کشورهای پیشرفته دنیا، بهداشت مقدم بر درمان است. تمام کشورها هزینه‌های اصلی خود را صرف پیشگیری و کنترل می‌کنند تا کمترین هزینه متوجه بخش درمان آن‌ها شود. 

سقائیان فرد ادامه داد: آیا در کشور حتی یک نفر از اعضای کادر بهداشت مستحق دریافت جایزه ملی و تقدیر و تشکر نبود؟ معتقدم بی‌توجهی نسبت به این مسأله متوجه کم‌کاری معاون بهداشت وزیر بهداشت است. ایشان باید از حوزه‌ی بهداشت که حوزه مسئولیتشان است، دفاع می‌کردند. 

وی گفت: نکته‌ی دیگر این است که این دست همایش‌ها باید خروجیِ قابل توجهی برای کادر سلامت داشته باشند. وگرنه صرف اینکه همایشی برگزارشود و عده‌ای سخنرانی کنند و از افرادی تقدیر کنند کافی نیست. ما زمانی می‌توانیم این همایش را به عنوان یک اقدام ماندگار ثبت کنیم که خروجی این همایش بیان مطالبات کادر سلامت و ارائه راهکار برای رفع موانع برقرار شدن آن مطالبات باشد. 

سقائیان فرد در پایان تأکید کرد: در این جلسات باید از کادر سلامت تقدیر شود اما نه با یک لوح و تقدیرنامه‌ بلکه با پافشاری مسئولان بر رسیدنِ این گروه به مطالباتشان. توقع داشتیم در چنین مراسمی بحث برقراریِ فوق العاده خاص کادر سلامت مجددا مطرح می‌شد و روی آن تاکید می‌شد. مسئولان باید خود را ملزم و موظف به برقراری این اصلی‌ترین مطالبه کادر سلامت کنند. قرار نیست با مهار کرونا عکس یادگاری بگیرند اما مطالبات کادر سلامت را فراموش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز