خبرگزاری کار ایران

یک مسئول محیط‌زیستی در استان خبر داد؛

صدور 321 اخطاریه کتبی رفع آلودگی زیست‌محیطی در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۸۷

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 321 اخطاریه کتبی رفع آلودگی زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی این استان صادر و ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامبیز خلیلی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: پایش مستمر و گاهاً سرزده از واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی استان مرکزی انجام می‌شود و همچنان در دستور کار جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در جریان پایش‌های انجام شده در 6 ماهه نخست سال جاری، 169 اخطار رفع آلودگی در حوزه هوا، 94 اخطار رفع آلودگی در حوزه پساب و 58 اخطار رفع آلودگی در حوزه خاک و پسماند، صادر شده است.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: واحدهای آلاینده محیط‌زیستی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست‌محیطی اقدام کنند. در غیر این صورت، علاوه بر اینکه در فهرست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند، به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.

خلیلی با تأکید بر اینکه با هرگونه تخلف زیست‌محیطی، بر اساس قانون و با جدیت برخورد می‌شود، تصریح کرد: سلامت محیط‌زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی شده و پایدار تضمین شود، اما به شرط اینکه همگی در این امر سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط‌زیست یک اصل عمومی و همگانی است، بیان داشت: رهاورد حفظ این اصل سلامت انسان‌ها، حفظ منابع‌طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز