خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تولیدات کشاورزی کشور باید صادرات محور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۳۲۱

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: درحال حاضر 13 درصد پسته کشور به اروپا صادر می‌شود که این میزان با حمایت سازمان غذا و دارو و تایید صحت محصولات قابل افزایش است؛ درواقع باید تولید محصولات صادرات محور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی برومندی در مراسم آغاز سال زراعی جدید و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر سلیقه و نوع پایش کشورها تغییر پیدا کرده و برای صادرات محصولات کشاورزی باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: سال گذشته به دلیل شناسنامه‌دار نبودن محصولات کیوی در صادرات این میوه به کشور هند با مشکل مواجه شدیم.

وی عنوان کرد: حذف باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی برای کشورهای خارجی دارای اهمیت است و این امر با شناسنامه‌دار کردن محصولات قابل تحقق است و با توجه به اهمیت این موضوع لازم است شناس‌نامه‌دار کردن باغات در بازه زمانی مشخص هدف‌گذاری شود.

این مسئول بیان کرد: باتوجه به اهمیت گندم و فعالیت‌های شورای قیمت‌گذاری، درحال حاضر در تولید گندم برای تولید نان به خودکفایی رسیده‌ایم.

برومندی گفت: برنامه تحولی دولت در بخش کشاورزی در حال اجرا است و در برنامه هفتم توسعه هم کشاورزی مورد توجه قرار گرفته و دانش‌محوری، توسعه مکانیزاسیون و افزایش بهره‌وری از اهداف دولت است.

وی اظهار کرد: سالانه حدود 6 میلیارد دلار از محل صادرات محصولات کشاورزی درآمد ارزی داریم و نیاز داریم تولید برخی محصولات مانند موز را افزایش دهیم؛ زیرا در حال حاضر سالانه با واردات 650 هزار تن از این محصول 600 میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز