خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان مطرح کرد؛

ضرورت شناساندن قهرمانان ملی به نسل کودک و نوجوان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۸۳

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: قهرمانان ایرانی که با ایثارگری از جان خود گذشته‌اند را می‌توان در قالب یک قصه به نسل کودک و نوجوان معرفی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید جلیل میر عظیمی امروز در گفت‌و گو با رسانه‌ها امر قصه‌گویی را ابزاری برای انتقال فرهنگ دانست و اظهار کرد: معتقدم جشنواره قصه‌گویی صرفاً فعالیت قصه‌گویی نیست بلکه ما این فرهنگ را به دیگران انتقال می‌دهیم.

وی افزود: قهرمانان ایرانی که با ایثارگری از جان خود گذشته‌اند را می‌توان در قالب یک قصه و جریان فرهنگی به نسل کودک و نوجوان شناساند لذا در صورت انتقال این مهم در آینده کودکان و نوجوانان ما متوجه خواهند شد در زمانی که اینها کودک بودند کسانی حضور داشتند که برای کشور و نظام ما افتخارآفرین بودند و این ملکه ذهن بچه‌هایمان شود و همیشه در ذهن آنها باقی بماند.

میرعظیمی با بیان اینکه برنامه‌های کانون استان گیلان برای تحقق هدف عمومی سازی و مردمی سازی قصه‌گویی بین خانواده‌ها است، بیان کرد: دست اندرکاران جشنواره قصه‌گویی در تهران با راه اندازی جشنواره قصه گویی یک جریان فرهنگی مردمی سازی قصه‌گویی را فعال کردند.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد حدود ۲۶ دستگاه استانی را همراه خود کردیم و تمام همکاران خود را به عنوان سفیران قصه‌گویی به این دستگاه‌ها فرستادیم برای نمونه در اداره کار و رفاه اجتماعی، کارآفرین نمونه می‌تواند قصه موفقیتش را توضیح بدهد یا در دانشگاه علوم‌پزشکی، پرستاران و پزشکان ما که در ایام سخت کرونا در بیمارستان کار می‌کردند می‌توانند تجربه‌هایشان را برای کودکان و نوجوانان قصه کنند.

میرعظیمی با بیان اینکه همه تلاش ما بر این است تا بتوانیم جریان قصه گویی را ترویج کنیم، افزود: ما با تمام قوا می‌خواهیم قصه‌گویی را در بدنه جامعه و مردم ترویج کنیم و سعی کردیم در سطح شهر بیلبوردهایی نصب کرده تا مردم نیز در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند.

رئیس جشنواره قصه‌گویی استان گیلان تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که جریان قصه‌گویی را به دل خانه‌ها ببریم و این مساله برنامه درازمدت می‌طلبد که اگر همه کارها به درستی انجام گیرد قطعاً تعداد دستگاه‌های همراه در سال آینده افزایش می‌یابد.

گفتنی است، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز