خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار خراسان رضوی مطرح کرد؛

تعاونی مهرگان مشهد بعد از ۲۰ سال تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۸۸

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از تعیین تکلیف تعاونی بیمارستان مهرگان در مشهد بعد از ۲۰ سال در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد امین بابایی در جمع خبرنگاران افزود: کل تعاونی های شکل گرفته در استان ۱۶ هزار و ۷۱۶ مورد است که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۵ تعاونی فعال و هشت هزار و ۳۷۱ تعاونی غیرفعال است. در این مدت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تعاونی های مختلف در خراسان رضوی پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته تعاون امسال ۴۸ طرح تعاونی در استان به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۴ طرح مربوط به طرحهای مسکن مهر است.

بابایی افزود: چهار هزار و ۷۳۹ درخواست از سوی کارفرمایان برای تشکیل تعاونی کارگری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی رسیده است تا بتوان از آنان در عملیات طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت.

وی با بیان این که سامانه هوشمند تعاون در خراسان رضوی فعال شده است ادامه داد: از آنجا که زیرساخت مربوط به برگزاری مجامع تعاونی ها به صورت الکترونیکی در این سامانه لحاظ شده است از اعضای هیات مدیره تعاونی ها درخواست می شود که اطلاعات تعاونی و اعضای آن را در سامانه به ثبت برسانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعضای تعاونی های خراسان رضوی نیز این قابلیت را دارند که در سامانه هوشمند تعاون اطلاعات خود را ثبت کنند.

بابایی با تاکید بر تعیین تکلیف تعاونی های غیرفعال و بحران دار افزود:گاه مشاوره های غلطی به تعاونی ها داده می شود که آنها را به بحران می کشاند و تلاش کرده ایم تا زمانی که مساله تعاونی های بحران دار حل نشود تعاونی جدیدی به این بخش اضافه نشود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از تعیین تکلیف تعاونی بیمارستان مهرگان در مشهد بعد از ۲۰ سال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: به دلیل عدم همراهی و همکاری اعضای این تعاونی، مشکل بیمارستان بیش از ۲۰ سال حل نشده بود.

بابایی افزود: در این راستا با همکاری دستگاه های اجرایی، ارکان جدید تعاونی مهرگان شکل گرفت و در حال دریافت مدارک اعضای جدید هیات مدیره تعاونی هستیم و فرآیند مطالبه گری هیات مدیره تعاونی در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان مهرگان در حال شکل گیری است.

وی در خصوص تعاونی های مسکن مهر گلبهار نیز گفت: چالشهای این تعاونی ها در نشستهای متعدد با دادستان گلبهار و دستگاه های اجرایی مرتبط به مدت یک سال و نیم بحث و بررسی و گزارش اصلاحیه داوری صادر شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: عدم رعایت ماده ۴۶ قانون تعاون توسط هیات مدیره های تعاونی های مسکن مهر گلبهار باعث بروز مشکلاتی برای اعضا شده بود، از سوی دیگر برخی اعضا نیز سهم اولیه خود را پرداخت نکرده بودند که در این راستا ۱۷ تعاونی مسکن مهر در گلبهار سامان یافتند و گزارش اصلاحیه داوری آنها توسط اتاق تعاون صادر شد.

بابایی افزود: طبق تبصره یک ماده ۳۳ قانون بخش تعاون، ارکان تعاونی های مسکن مهر که از بین رفته بود دوباره شکل گرفت و این اداره کل مجامع تعاونی ها را برگزار و مدیریت آنها را به اتاق تعاون واگذار کرد.

وی همچنین از مردم خواست از خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در واحدهای صنفی مشاوران معاملات املاک خودداری کنند و حتما به تعاونی های خود مراجعه کرده و قراردادشان با آنها را مکتوب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز