خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

بانک‌ها روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را تسریع کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۸۸

استاندار همدان با بیان اینکه ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های استان معرفی شده است، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل شد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در بیست و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه مشاغل خانگی در سطح کشور ابلاغ شده که سهم استان هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که تاکنون ۹۵۰ میلیارد ریال از آن به بانک های عامل معرفی و درصد ناچیزی از تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است الباقی مبلغ را تا پایان ماه جاری معرفی و پرداخت کند زیرا این مبلغ اگر تا پایان اسفندماه جذب نشود استان همدان در سهمیه بعدی متضرر خواهد شد و این موضوع توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان پیگیری و در جلسات بانک ها اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار همدان گفت: در این جلسه مقرر شد بدهی بانکی شرکت بسته بندی سبزی و صیفی‌ در شهرستان بهار تقسیط و این واحد بسته بندی ۱۰ درصد تسهیلات دریافتی را پرداخت و در راستای حمایت از تولید پرداخت الباقی بدهی طی یکسال مهلت داده شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: شرکت هگمتانه آبزی نهاوند تولید، تکثیر و پرورش ماهیان سردابی و بزرگترین تولید کننده بچه ماهی در استان همدان ۱۵ درصد از بدهی بانکی را با سود بپردازد و بدهی باقیمانده ظرف یکسال در ۲ قسط ۶ ماهه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۳۰۰ واحد مرغ گوشتی، تخم گذار و دامپروری در استان فعال است ادامه داد: ۱۰ درصد بدهی ۹۱۳ واحد مرغ گوشتی و دامپروری که از محل مردمی سازی یارانه ها تسهیلات گرفتند پرداخت و برای پرداخت الباقی بدهی مهلت یکساله داده شود.

استاندار همدان افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان از واحدهای تولیدی حمایت کامل دارد و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسایل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی تشکیل شده است.

قاسمی فرزاد یادآور شد: جلسات ستاد تسهیل به صورت هفتگی و با هدف رفع مشکلات و گره گشایی از کار واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به طور مستمر و منظم برگزار می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای ۲ واحد تولیدی در حوزه جهاد کشاورزی استان همدان در این جلسه مصوب شد.

استاندار همدان ابراز امیدواری کرد که با تزریق این میزان نقدینگی مشکلات پیش روی این واحدها رفع شود.

وی افزود: رویکرد ستاد تسهیل، حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسایل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی است و با ارائه راه حل منطقی برای برون رفت از مسائل شرکت های تولیدی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی نقش بی بدیلی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز