خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

483 پرونده جرایم اقتصادی و قاچاق در قزوین تشکیل شد/ ارزش سه هزار میلیاردی پرونده‌های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۷۷

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری مجموع پرونده جرایم اقتصادی و قاچاق تشکیل شده ۴۸۳ بود که ارزش ریالی آن‌ها نزدیک به سه هزار میلیارد تومان بود و که ۳ مورد آن مرتبط با شرکت خودرویی بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری فرمانده انتظامی استان قزوین به مناسبت هفته فراجا، صبح امروز در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سردار علی ابراهیمی در این نشست گفت: ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه به عنوان هفته فراجا تعیین شده و "شهروند قانونمندار، پلیس خدمتگزار" شعار امسال است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در هفته فراجا ۴۰ برنامه مصوب و ۱۵۰ فعالیت در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا می‌شود که نمایش اقتدار نیروی انتظامی در مقابله با مواد مخدر و آرامش در شهر ازجمله آن‌ها است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین سپس به بیان اقدامات فرماندهی انتظامی استان در نیمه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در حوزه پلیس راه، تردد ثبت شده در استان بیش از ۷ میلیون مورد بوده که ۸.۷ درصد افزایش داشته است.

کاهش تصادف‌های منجر به فوت در استان قزوین

وی عنوان کرد: تصادفات نسبت به سال گذشته ۱۵ تا ۱۶ درصد افزایش داشته اما در تصادف‌های منجر به فوت ۱۸.۵۴ درصد کاهش داشتیم، در تصادف‌های جرحی هم بیش از ۳۰ درصد کاهش، در  تصادف منحر به خسارت ۲۵ درصد افزایش و در تصادف منجر به مصدومیت ۲۳.۴۲ کاهش داشتیم.

ابراهیمی اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۹۸ خودرو به علت تخلف‌های حادثه‌ساز توقیف شدند و اعمال قانون ۸.۴ درصد افزایش داشت؛ ۵۹ درصد تصادف‌ها به دلیل عدم توجه به جلو، ۱۳ درصد در پی سرعت غیرمجاز و ۷ درصد به دلیل تغییر مسیر ناگهانی رخ داد.

وی اضافه کرد: در حوزه پلیس راهور تصادف‌های فوتی ۲۳ درصد کاهش داشته، تصادف‌های جرحی ۳۰ درصد کاهش داشته و تصادف‌های خسارتی ۶۴ درصد افزایش داشته؛ همچنین با ۵۳۹ هزار و ۹۴۴ فقره تخلف، برخورد قانونی شده که ۷۲ درصد افزایش داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در سال جاری ۲۹ هزار و ۷۸۳ فقره کارت گواهی‌نامه رانندگی صادر شده است، همچنین برای ۱۵ هزار و ۴۱۰ دستگاه خودرو و ۳ هزار و ۷۰۳ موتورسیکلت پلاک‌گذاری شده که افزایش داشته اشت.

وی ادامه داد: در حوزه پلیس فتا ۹۴.۵ درصد از جرایم سایبری استان کشف، برخورد و پس از تشکیل پرونده به  مقامات قضایی تحویل شده‌اند، کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین پرونده‌های این حوزه را به خود اختصاص داده است.

برخورد قانونی با بیش از هشت هزار سایت و صفحه مجازی

ابراهیمی ادامه داد: ۸ هزار و ۶۷ مورد سایت و صفحه اجتماعی با موضوع مجرمانه ازجمله خرید و فروش داروی تقلبی، محتوای غیراخلاقی، مشروبات الکلی، کلاهبرداری و سایر جرایم شناسایی و پیگیری شده است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: در پلیس امنیت اقتصادی ۴۵۶ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ۷۸ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان کشف شده است.

وی ادامه داد: ۲۷ فقره اخلال در نظم اقتصادی و اهتکار به ارزش ۲ هزار و ۸۹۹ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان  تشکیل و در این رابطه ۳۹ نفر دستگیر شدند.

ابراهیمی ادامه داد: ۱۸۹ دستگاه خودروی شوتی در زمینه قاچاق توقیف و ۴۸۱ نفر دستگیر شده‌اند.

وی بیان کرد: در پلیس آگاهی، ۳۲ باند سرقت منهدم شدند که ۱۲ باند سارقان خودرو و لوازم داخل خودرو با کشف ۲۶۵ فقره سرقت بوده و در این رابطه ۳۲ سارق حرفه‌ای دستگیر شدند؛ همچنین ۷ باند سارقین منزل با ۱۴۹ فقره سرقت، ۲ باند سارق موتورسیکلت و سارق گوشی موبایل با ۲۰ فقره سرقت کشف شده است.

دستگیری بیش از سه هزار سارق و مالخر

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: ۵۰۷ فقره پرونده کلاهبرداری تشکیل شده که ۴۵۷ فقره از آن‌ها کشف شده، 2 هزار و 489 فقره سرقت کشف و 3 هزار و 424 سارق و مالخر دستگیر شده‌اند.

وی عنوان کرد: ۱۶ فقره قتل در استان گزارش شده که ۱۴ فقره آن کشف شده و مرکز استان و تاکستان بیشترین میزان پرونده‌های این حوزه را به خود اختصاص  داده‌اند و اختلافات، مسایل اخلاقی، اختلاف حساب و خانوادگی بیشترین علت وقوع این قتل‌ها بوده است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در نظارت بر اماکن 9 هزار و 853 مورد بازدید از صنوف در حوزه‌های مختلف صورت گرفته و در نتیجه آن ۴۸۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمب و برای ۸۶۲ واحد اخطار پلمب صادر شده است.

وی اضافه کرد: در دستگیری اراذل و اوباش ۵۱ نفر دستگیر شده و با آن‌ها برخورد جدی، قاطعانه، در چارچوب قانون و در محل داریم و از ۳۴۲ ‌نفر تعهد گرفته شده است و اقدامات پیشگیرانه داشته‌ایم.

صدور بیش از 44 هزار جلد گذرنامه در استان

ابراهیمی گفت: ۴۰ درصد افزایش صدور گذرنامه داشتیم و 44 هزار و 825 جلد گذرنامه صادر و بیش از 8 هزار جلد هم تمدید شده، میزان صدور گذرنامه‌های زیارتی اربعین هم 16 هزار و 721 مورد بود.

وی با اشاره به حوزه مواد مخدر گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۲ تن انواع مواد و ۳۵ هزار عدد قرص روانگردان کشف که ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش داشته؛ همچنین بیش از یک‌هزار نفر دستگیر، ۳ باند شناسایی، یک‌هزار و ۴۹ مورد طرح پاکسازی انجام شده و در نتیجه آن ۵۱ دستگاه خودرو توقیف شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: ۲ هزار و ۵۹ تماس با سامانه ۱۹۷ گرفته شده، در بخش ۱۱۰ هم ۴۰۱ هزار و ۱۸۷ تماس داشتیم که به طور متوسط روزانه ۲ هزار و ۱۵۷ تماس بود و در مجموع ۱۴۷ هزار و ۱۱۱ مورد به انجام ماموریت منجر شده است.

ارائه 110 مورد آموزش همگانی

وی ادامه داد: در معاونت فرهنگی و اجتماعی ۱۱۰ مورد آموزش همگانی در مدارس و اداره‌ها انجام شده، ۳ هزار و ۲۰۰ عنوان پیام آموزشی هم تهیه و منتشر شده است، همچنین بیش از ۶ هزار نفر از مشاوره‌های ما استفاده کرده‌ و ۷۰ درصد پرونده‌ها در کلانتری‌ها به مصالحه منجر شده است.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین ادامه داد: آمار مراجعه به کلانتری و پاسگاه‌ها ۱۰۷ هزار و ۶۹۹ نفر مراجعه کننده بود که برای ۴۴ هزار و ۹۳۶ مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در ناظرین برای حوزه عفاف و حجاب، اقدامات خوبی صورت گرفته که تذکر پیامکی، توقیف خودرو و ارجاع به مراجع قضایی داشتیم.

برای نگهداری معتادین متجاهر مکان کافی نداریم

ابراهیمی اظهار کرد: اعتیاد جرم نیست، حمل، نگهداری و مصرف مواد مخدر جرم است، معتادین متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند که ما پیش از این نداشتیم و سال گذشته با ظرفیت ۲۰۰ نفر راه‌اندازی شد، جمع‌آوری معتادین انجام می‌شود؛ اما ظرفیت نگهداری آن‌ها را نداریم و در نتیجه آن‌ها رهاسازی می‌کنیم، حل این چالش مستلزم تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف است.

وی عنوان کرد: من به عنوان پلیس ۲۴ ‌ساعت بیشتر نمی‌توانم کسی را نگه دارم، جمع‌آوری معتادین را داریم اما محل نگهداری نداریم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: اخذ آزمون‌های گواهی نامه راهنمایی و رانندگی پیش از این توسط بازنشستگان انجام می‌شد، اما درحال حاضر این کار به شاغلین سپرده شده است و باید نیروها فعالیت‌های متعددی انجام دهند و کمبود نیروهای راهور به این دلیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز