خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبرداد؛

کمبود ۷۰۰ هکتار زمین پروژه نهضت ملی مسکن در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: عملیات و خاکبرداری سایت ۲هزار و ۷۰۰ واحدی نهضت ملی شهر شیراز توسط پیمانکار شرکت سکاف آغاز شده و بتن و آرموتور بندی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، محمود رضا طالبان امروز ۱۲ مهرماه در نشست خبری، افزود: تا به امروز ۱۵۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام شده است که ۱۵۰ هزار نفر تایید نهایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه برای ۹۲هزار نفر زمین تامین شده است که ۵۰ هزار مورد آن در شهر شیراز بوده اما به دلیل مشکلات موفق به تخصیص زمین نشده ایم، ادامه داد: از ابتدای ثبت نام نهضت ملی مسکن برنامه ریزی شد تا مسکن در شهرهای کلان به شهر جدید سوق داده شود اما شیراز به دلیل اینکه تنها یک شهر جدید دارد و جمعیت صدرا به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است بیشتر از این نمی توان در آن مسکن ساخت.

طالبان با بیان اینکه در شیراز با کمبود  ۵۰ هزار واحد و حدود ۷۰۰ هکتار زمین  مواجه  هستیم، تصریح کرد: در شهر صدرا ۱۷ هزار واحد در صدرا ، سایت کمیل آباد حدود ۵ هزار نفر، اکبرآباد ۴ هزار نفر درحال ساخت است.

وی با بیان اینکه مسکن ۱۰ هزار نفر در این طرح به شهر شیراز منتقل شده است، گفت: به طور کلی برای۹۲ هزار نفر زمین تامین شده و ۷۲ هزار نفر مبلغ اولیه را واریز کرده اند که از این میزان ۵۲ هزار پروانه صادر و ۴۷ هزار فوندانسیون اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: ابتدای شروع طرح نهضت ملی در دوره گذشته ۴۹۵ هکتار زمین تامین شده بود اما در حال حاضر ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شده است که حدود ۸/۵ برابر قبل است.

وی با اشاره اینکه عمده کمبود زمین در شهر شیراز، استهبان و زرقان است، ادامه داد: در شیراز حدود ۵۰ هزار نفر، استهبان یکهزار نفرو زرقان هم حدود یکهزار واحد زمین کم است که در شهر زرقان به دلیل بحث آلاینده شهری دچار مشکل هستیم.

طالبان با بیان اینکه۲۴ هزار واحد به صورت یک طبقه و  دو طبقه اراضی تحویل مردم شده است، گفت: در شهرهای شیراز، جهرم، فسا، مرودشت، کازرون و استهبان پروژه‌های مسکن به صورت ۴ طبقه است.

وی ادامه داد: مقام اول توافق زمین با بخش خصوصی و دولتی را داریم که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است.

طالبان با بیان اینکه پروژه‌های ۵ شهر تماما به صورت قالب های کشویی درحال ساخت است و در این حالت سرعت پروژه بسیار بالا است و افزود: براین اساس زمانی که اسکلت ساختمان در حال آماده شدن است، حدود ۸۰ درصد ساختمان دیوار هم آماده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اعلام اینکه از شهریورماه پروژه های را آماده افتتاح می کنیم؛ گفت: ۸۹ سایت در سطح استان موجود است که ۱۱ سایت هنوز عملیات آماده سازی آن آغاز نشده است.

طالبان اظهارداشت: عملیات یکهزار و ۲۷۸ هکتار در ۲۸ سایت آماده شده و با سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: ۵۵۰ میلیون به هر واحد مبلغ وام پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز گفت: پروژه نهضت ملی در سطح مدیریت کلان استان است و همه مدیران پای کار هستند.

علیرضا حمیدی افزود: استان فارس جز رتبه‌های اول تا سوم طرح نهضت ملی مسکن در کشور است و میزان زمین تامین شده در این استان بالا است.

وی ادامه داد: در استان فارس با صداقت تمام تایید شده‌های طرح نهضت ملی مسکن اعلام شده است و با مدل واقعی پیش می‌رویم.

حمیدی با اشاره به شرایط دریافت وام از طریق بانک مسکن که بانک اصلی بوده است، ادامه داد: بانک‌های دیگر به مدار به طرح پیوسته‌اند و حدود ۱۰ هزار واحد را به بانک وصل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن ۴۰ درصد نهضت ملی سالانه را انجام می‌دهد، گفت: ۳ گروه ساخت نهضت ملی مسکن وجود دارد که یک گروه مردم ساز و خودمالک است، گروهی برون ساخت و گروه دیگر پروژه‌هایی است که بنیاد مسکن ورود می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز