خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

سخت گذر بودن منطقه مهار آتش در جنگل‌های باشت را دشوار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۲۷۹

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری باشت گفت: بخشی از جنگل‌ها و مراتع کوه لار در باشت از شب گذشته دچار اتش سوزی شده است که سخت گذر بودن، شیب تند و وزش باد تاکنون مانع از مهار آتش شده است.

به گزارش ایلنا، مهراب عبدی گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر آتش سوزی در جنگل‌های منطقه "پیرحاجی" واقع در حد فاصل کوه لار و منطقه پیچاب نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی بیان کرد: این آتش سوزی عصر روز گذشته (دوشنبه) به دلیل نامعلومی آغاز که با تلاش امدادگران، نیروهای محلی و طبیعت دوستان در حال مهار است.

عبدی ابراز کرد: جاده دسترسی به این منطقه وجود ندارد و برای رسیدن به این منطقه بیش از ۶ ساعت پیاده روی نیاز است.

وی تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی هم اکنون در کار اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع این منطقه سخت گذر حضور دارند و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

عبدی گفت: برای مهار آتش منطقه سخت گذر "پیرحاجی"به نیروهای مردمی و متخصص برای اطفای حریق نیاز است.

بیش از ۱۵۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در ماه گذشته در قالب ۲ فقره طعمه حریق شد.

سطح مراتع و جنگل‌های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است. کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم‌ترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی باشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز