خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد:

کیفرخواست ضارب آمر به معروف آبیک صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۲۳۵

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از دستگیری ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک و صدور کیفرخواست برای این متهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی درباره نشر خبری مبنی بر ایراد ضرب و جرح آمر به معروف در شهرستان آبیک اظهار داشت: در پی وصول گزارشی مبنی بر ایراد ضرب و جرح آمر به معروف موضوع با قید فوریت توسط دادستان شهرستان آبیک مورد پیگیری قرار گرفت و شخص آمر به معروف به مرجع قضایی دعوت‌ و با تشکیل پرونده قضایی دستور لازم جهت برخورد قضایی با ضارب صادر شد.

وی اضافه کرد: با توجه به متواری شدن ضارب، خودروی مورد نظر در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور توقیف و به پارکینگ منتقل شد و پس از حضور ضارب در دادسرای شهرستان آبیک و تفهیم اتهام به دلیل عجز از تودیع وثیقه، متهم بازداشت و چند روز در زندان حضور داشت.

شعبانی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم حمایت قضایی از آمران به معروف پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست جهت صدور حکم به دادگاه کیفری شهرستان آبیک ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: قطعاً در راستای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بویژه ماده 7 و تبصره آن حمایت قضایی لازم از آمر به معروف و برخورد قانونی با ضارب صورت خواهد پذیرفت و حکم صادره علاوه بر جنبه خصوصی حائز جنبه عمومی هم خواهد بود.

وی افزود: نامبرده تعرض به بانوان در معابر و اماکن عمومی را که مجازات حبس دارد در سوابق خود داشته است. در ضمن افرادی که به هر نحوی نسبت به بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر در انجام وظایف شان تعرض یا مزاحمت ایجاد کنند حتی بدون اینکه مرتکب جرائمی نظیر تهدید، توهین و مانند آن شده باشند هم مجرم محسوب می‌شوند.

شعبانی ادامه داد: متهمین طبق دستورالعمل نحوه رسیدگی به پرونده‌های خاص و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مشمول ماده 619 قانون مجازات اسلامی بوده و تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز