خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان فائو:

باغداران قزوین به عنوان حافظان باغستان سنتی مورد حمایت قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۳۵۰

نماینده سازمان فائو گفت: باید آب و زمین باغستان مورد توجه قرار گیرد و باغداران هم به عنوان عوامل تاثیرگذار در حفظ باغستان مورد حمایت باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تخصصی بررسی ثبت جهانی باغستان سنتی قزوین در جیاس فائو با حضور مسئولین استانی در سالن جلسات باغستان برگزار شد.

سلیم ذکری در این نشست گفت: امیدواریم تلاش برای باغستان سنتی پس از ثبت در جیاس هم ادامه داشته باشد؛ چرا که میراثی ارزشمند است.

نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ادامه داد: با استفاده از فناوری و ابتکارات می‌توان شرایط مطلوب‌تری را برای باغداران باغستان سنتی ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: مردم قزوین باید نسبت به ارزشمند بودن باغستان سنتی آگاه شوند و درشرایط کنونی که با تغییرات آب و هوایی و جمعیتی مواجه هستیم حفظ این باغات بسیار ارزشمند و ضروری است.

این مسئول ادامه داد: برای حفظ باغستان سنتی باید دولت و بخش خصوصی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

ذکری اظهار کرد: باغداران نباید به صرف امرار معاش از باغات تمرکز کنند؛ چرا که فواید زیادی در این باغات وجود دارد که حفظ آب در لایه‌های زیرین و ذخیره آب‌های زیرزمینی ازجمله آن‌ها است و درواقع باغداران حافظ میراثی ارزشمند و جهانی هستند و ثبت در جیاس از تغییرات مثبت برای باغستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز