خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده فائو؛

نشست هماهنگی ثبت باغستان سنتی قزوین در جیاس برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۰۰۷

نشست هماهنگی ثبت باغستان سنتی قزوین در جیاس با حضور نمایندگان سازمان باغستان سنتی، نمایندگان فائو، انجمن توسعه حیات شهر و نمایندگان باغداران باغستان سنتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست هماهنگی ثبت باغستان سنتی قزوین در جیاس با هدف هماهنگی در خصوص ثبت باغستان سنتی قزوین در فهرست میراث جهانی کشاورزی (GIAHS) و حضور نمایندگان فائو در استان جهت بازدید میدانی از باغستان برگزار شد.

باغستان سنتی قزوین با توجه به قدمت تاریخی مجموعه‌ای ارزشمند از رفتارها و سنن مردم قزوین است که به عنوان اساسی‌ترین عنصر اکوسیستم قزوین، رفتار انسان‌ها را در این منطقه شکل داده و هویت اجتماعی آنان را رقم زده‌ است.

این باغستان در سال ۱۳۹۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در حال حاضر در مسیر ثبت جهانی قرار دارد. 

ثبت باغستان سنتی قزوین در نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی (GIAHS) مورد موافقت اولیه قرار گرفته و با عنوان میراث زنده نیاکان ثبت جهانی شود.

با این اقدام محصولات تولیدی باغستان شامل بادام و پسته ارزش‌گذاری شده و بازار جهانی پیدا می‌کند.

در بازدید دو روزه، پرفسور سلیم ذکری، نماینده فائو برای ثبت باغستان در نظام میراث کشاورزی دنیا (جیاس) از باغستان سنتی، ادبا و رسوم این مجموعه بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز