خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

اختصاص ۵ میلیارد تومان جهت توسعه و تجهیز مراکز ماده ۱۶

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۸۱۴

استاندار یزد با بیان اینکه مسئولان استان نسبت به آموزش مهارت‌ها و فراهم سازی زمینه‌های اشتغال به کار افراد رها شده از بند اعتیاد برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند گفت: ۵ میلیارد تومان جهت توسعه و تجهیز مرکز ماده ۱۶ به دستگاه‌های متولی نظیر بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی تخصیص یافته که پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موظف است، پرداخت ۵ میلیارد تومان جهت توسعه و تجهیز مراکز ماده ۱۶را در دستور کار قرار دهد.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه ورودی شهرهای استان نباید به محلی برای معتادان متجاهر و سارقان تبدیل شود، تصریح کرد: در این صورت نماد شهر آسیب خواهد دید و وظیفه ما حفاظت از این نماد هویتی است.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر از ورودی‌ شهرها و پاکسازی این مناطق با همکاری نیروی انتظامی یکی دیگر از مصوبات این نشست خواهد بود، گفت: کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ نیز موظفند نسبت به پذیرش معتادان متجاهر اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش از «دریافت سهم استان از شورای اجتماعی کشور»، به عنوان مصوبه دوم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نام برد و گفت: در صورت نیاز این مهم از سوی مجموعه استان نیز پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده، معاون اول رییس جمهور مصوبه‌ای بی‌نظیر در طول تاریخ جمهوری اسلامی را ابلاغ کرده است، گفت: بر اساس این مصوبه «وزارت کشور موظف است با همکاری سایر دستگاه‌ها و با رعایت قوانین و مقررات نسبت به صدور مجوز استفاده از ۲۰ درصد از درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی‌های قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر دارای حکم مصادره قطعی جهت مبارزه با مواد مخدر در استان یزد، اقدام کند.»

فاطمی با تاکید بر لزوم محاسبه هرچه سریعتر ۲۰ درصد درآمدهای مذکور در سال‌های مختلف، توسط مسئولان مربوطه یادآور شد: بنابراین علاوه بر مصوبه دریافت بودجه ۵ میلیاردی از محل شورای اجتماعی، مصوبه هیئت دولت نیز یکی دیگر از منابع درآمدی برای تامین هزینه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خواهد بود.

وی در ادامه  با بیان اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد موظف به پایش تصویری پارک‌ها و میادین شهر از طریق نیروهای حراست و نگهبانی است، گفت: علاوه بر لزوم توجه به چیدمان فضای سبز و نوع هرس کردن درختان پارک‌های سطح شهر، تشدید نظارت‌‌ها در وهله اول بر عهده شهرداری‌ است و نیروی انتظامی دستگاه همکار خواهد بود.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی اقدامات فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد در قالب تفاهمنامه عملیاتی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: هر چند این سازمان مربوط به شهرداری یزد است اما انتظار می‌رود نسبت به تولید محتوا در سطح استان نقش آفرینی کند.

وی به یکی دیگر از مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد اشاره و عنوان کرد: کلیه شهرداران در بودجه سنواتی خود با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به تامین منابع مالی لازم برای اقدامات سطح یک، ۲ و ۳ «پیشگیری، مقابله و باز توانی» در حوزه اعتیاد اقدام کنند.

دکتر فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت امور اقتصادی استانداری با همکاری اداره کل کار و مجموعه فنی حرفه‌ای، بهزیستی و کمیته امداد استان نسبت به آموزش مهارت ها و فراهم سازی زمینه های اشتغال به کار این افراد پس از ترخیص از مراکز ترک اعتیاد برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز