خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۲۳ مرکز ترک اعتیاد در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۸۷

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی‌ از فعالیت ۲۳ مرکز ترک اعتیاد در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رامین موحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است گفت: از این تعداد ۲۱ مرکز ماده ۱۵‌ و ۲ مرکز ماده ۱۶ است.

وی افزود: مراکز ترک اعتیاد استان دارای  ظرفیت پذیرش یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در صدد افزایش ظرفیت پذیرش به ۳ هزار نفر هستیم.

‌موحدی ادامه داد: در مرکز جدید ماده ۱۶ در راستای مهارت آموزی به صورت آکادمیک توسط مربیان، هشت کارگاه راه اندازی و در حرفه های مختلف، آموزش ارائه می‌شود که در این خصوص با کارآفرینان رایزنی کرده و در سه مورد به توافق رسیده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی‌ اظهار کرد: رویکرد ما در مراکز ماده ۱۶ علاوه بر درمان، توانمندسازی در حین درمان و صیانت های بعد از درمان است.

موحدی با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز ماده ۱۶ در شمال و جنوب استان، گفت: این مراکز در شهرهای میاندوآب و خوی تا هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت هر کدام از این مراکز، ۲۵۰‌ نفر است.

وی با بیان اینکه آمار معتادان متجاهر استان ما طبق نتایج شیوع شناسی سال ۹۴، حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر است، گفت: همچنین در آذر ماه ۱۴۰۱ طبق بررسی‌های استانی صورت گرفته، تعداد معتادان حدود هفت هزار و ۲۵۰‌ نفر تخمین زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز