خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان:

۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی دارای سند مالکیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۷۵۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ هزار هکتار به تعداد ۴۳ هزار قطعه از اراضی کشاورزی استان دارای سند مالکیت هستند.

به گزارش ایلنا، حمید شایان مهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره  به اینکه نصف اسناد مالکین زمین و ملکی هنوز سند دفترچه‌ای هستند، ادامه داد: همه اسناد قدیمی نیاز به نوسازی و صدور سند تک برگ شمیمی دارند.

شایان مهر تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۹ هزار هکتار مساحت کل اراضی استان است که نزدیک به ۵۰ درصد از این اراضی تثبیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با بیان اینکه صدور سند اراضی ملی و کشاورزی یکی از اولویت‌های این سازمان است، گفت: صد درصد اراضی ملی استان تثبیت و سنددار شده است.

وی افزود: کل اسناد صادره تاکنون در استان ۹۲۵ هزار و ۲٠٠ مورد بود که از این تعداد ۵۲۳ هزار و ۸۳۲ مورد سند تک برگی بود.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال، ۲ هزار و ۳۸۱ سند به مساحت ۲۲ هزار و ۳٠۹ هکتار صادر شده است.

شایان مهر با بیان اینکه در حوزه املاک نیز طی سال گذشته ۷۳هزار و ۹۸۱ مورد استعلام، خلاصه معاملات به تعداد ۶۲ هزار و ۳۴۱ مورد، سند مالکیت صادره: ۱۱۵ هزار و ۵۴۶ مورد و رفع بازداشت ۲۵ هزار و ۸۴ مورد بوده است، افزود: سه ماهه نخست امسال تعداد استعلام های انجام شده بیش از ۱۷هزار مورد، خلاصه معاملات: ۱۳هزار و  ۳۱۵، مورد، سند صادره ۲۲هزار و ۵۸۷ فقره و رفع بازداشت ۶ هزار و ۷۵۷ مورد بوده است.

شایان مهر در خصوص ثبت شرکت‌ها نیز گفت: در سال گذشته تعداد  یک هزار و ۷۷۲ شرکت ثبت شده، امسال نیز ۴۳۲ مورد شرکت در استان ثبت شده است.

وی گفت: استان دارای ۱۷ واحد ثبتی است، که ۲ واحد در مرکز استان و ۱۵ واحد در شهرستان‌ها مستقر و به ارائه خدمات می‌پردازند.

شایان مهر افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان حاکمیتی است و تنظیم سند در دفاتر رسمی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق نیز شامل فعالیت‌های این سازمان است.

مدیرکل ثبت و اسناد آذربایجان غربی با درخواست از مالکین قدیمی املاک استانی یادآور شد: سند دفترچه‌ای خود را به سند تک برگ تبدیل کنید و در این زمینه اداره ثبت اسناد آماده همکاری است.

به گفته شایان مهر میزان ۵۰۰ هزار هکتار به تعداد ۴۳ هزار قطعه از اراضی کشاورزی  آذربایجان‌غربی دارای سند مالکیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز