خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آذربایجان غربی تشنه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، معدنی و صنعتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۷۲۲

دبیر هماهنگی شوراهای کار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن معادن و زمین‌های مستعد کشاورزی تشنه سرمایه گذاری در این صنایع است.

علی صحرانورد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های است  که با داشتن ۹۸۰ کیلومتر مرز مشترک زمینی با کشورهای ترکیه، جمهوری نخجوان آذربایجان، عراق و اقلیم کردستان و با دارا بودن بزرگترین گمرک زمینی بازرگان ماکو، رازی قاپوی خوی، گمرک سروی ارومیه ، و بندر خشک تمرچین پیرانشهر، یکی از کم نظیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود که متاسفانه در گذشته به دلیل کم توجهی دولتمردان از قافله رشد و توسعه اقتصادی کشور مغفول مانده است.

وی افزود: هر چند میدانیم فضای اقتصادی کشور این روز ها مستعد توسعه نیست اما این موضوع نباید باعث فراموشی مناطق کمتر توسعه یافته کشور همچون آذربایجان غربی باشد!

صحرانورد ادامه داد: آذربایجان غربی از تمامی استان‌های کشور،  تشنه سرمایه گذاری صنعتی و کشاورزی و معدنی است  و نیاز استان به سرمایه گذاری دولتی و خصولتی بیش از پیش احساس می‌شود.

دبیر هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تصریح کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی و معدنی، یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته و محروم کشور بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه، این استان مستعد با دارا بودن ۳ میلیون و۵۰۰ هزار نفر جمعیت، یکی از بیکارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود گفت: خوشبختانه آذربایجان‌غربی با وجود نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی، یکی از استان‌های امن کشور محسوب می شود که متاسفانه در گذشته نگاه‌های امنیتی به استان، باعث عقب ماندگی استان در همه شاخصه های توسعه شده است.

وی افزود: جا دارد مسئولان دولتی با نگاه ویژه به آذربایجان غربی در برنامه هفتم توسعه، به بخش زیر ساخت‌های استان بیش از پیش توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز