خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه و بودجه استانداری سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان یک درصد در تولید ناخالص ملی سهم دارد

کد خبر : ۱۴۱۵۵۲

با این رقم نمی‌توان در بخش اقتصادی کشور مشارکت داشت. در مجموع از جمعیت فعال استان، ۲۷ درصد مشارکت اقتصادی دارند.

سیستان و بلوچستان کم جوان‌ترین و پهناور‌ترین استان کشور است تنها یک درصد در تولید ناخالص داخلی کشور مشارکت دارد.
به گزارش خبرنگار «ایلنا» غلامرضا مالکی، مدیرکل برنامه و بودجه استانداری سیستان و بلوچستان مشارکت استان را در میزان تولید ناخالص ملی یک درصد خواند و اظهار کرد: با این رقم نمی‌توان در بخش اقتصادی کشور مشارکت داشت. در مجموع از جمعیت فعال استان، ۲۷ درصد مشارکت اقتصادی دارند.
او جمعیت جوان استان را در بالا‌ترین نرخ کشوری اعلام و بیان کرد: این یک ظرفیت قابل توجه برای افزایش در مشارکت اقتصادی است. باید از این توان به نحو احسن استفاده کرد.
مدیرکل برنامه و بودجه استانداری سیستان و بلوچستان که در شورای بررسی مشکلات بخش کشاورزی استان سخن می‌گفت، اظهار کرد: بخش کشاورزی که طی چند سال اخیر ۳۷ درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده بوده، اکنون ۲۷ درصد اشتغال سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه ضمن اعلام اینکه ۱۱ میلیون هکتار از مجموع ۱۷ میلیون هکتار اراضی استان قابلیت کشاورزی دارند، منابع آبی استان را سطحی و زیر زمین برشمرد و گفت: مجموع منابع آب زیرزمینی استان چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که حدود ۴۲ درصد آن استحصال می‌شود. که باید ظرفیت استفاده از ذخایر آبی را متناسب با برگشت‌پذیری آب انجام داد.
عضو شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان وبلوچستان افزود: با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی، توان استحصال آب‌های زیرزمینی به سقف ۷۲ درصد از ظرفیت فعلی می‌رسد.
مالکی ۹۲ درصد از آب‌های قابل استفاده در جنوب استان را از نوع زیرزمینی اعلام و بیان کرد: ظرفیت فعلی برداشت این منابع در جنوب استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون آن تغذیه می‌شود، یعنی ۳۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز