خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست انسانی استان خبرداد؛

آبیاری زمین‌های کشاورزی با آب فاضلاب تخلف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۴۸۰

معاون محیط زیست انسانی آذربایجان غربی،گفت: آبیاری زمین های کشاورزی با آب فاضلاب تصفیه نشده تخلف است.

به گزارش ایلنا، سرازیر شدن فاضلاب تصفیه نشده شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه به زمین‌های کشاورزی روستا های اطراف این شهرک و آبیاری زمین‌های کشاورزی از فاضلاب شهرک صنعتی مورد انتقاد خبرنگاران قرار گرفته بود که در این ارتباط سعید موسوی معاون محیط زیست انسانی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگاران، توضیحاتی را ارائه کرد.

موسوی در خصوص سرایز شدن فاضلاب شهرک صنعتی فاز دو ارومیه به اراضی کشاورزی بیان کرد: سرازیر شدن فاضلاب این شهرک به زمین‌های کشاورزی به صورت دائمی نبوده و شاید هرازگاهی بای‌پس فاضلاب به این زمین‌ها سرازیر می شود.

وی بیان کرد: درگذشته نهری به نام گوبی در روستای کچه‌باش وجود داشت که علاوه بر فاضلاب شهری، فاضلاب‌های شهرک‌ صنعتی نیز در آن تخلیه می‌شد که فاضلاب شهری توسط اداره کل آب و فاضلاب استان با تعبیه لوله‌ای به دریاچه ارومیه تخلیه می‌شود اما هنوز تکلیف فاضلاب شهرک صنعتی فاز دو ارومیه مشخص نشده است.

موسوی  با بیان اینکه، آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب بدون تصفیه تخلف بوده و کشاورزان حق ندارند با این آب اراضی خود را آبیاری کنند، تصریح کرد: از جمله وظایف اداره کل محیط زیست بازدید از واحدهای صنعتی است که اگر در واحدی تخلفی صورت بگیرد پس از آنالیز کردن، اخطارهای لازم صادر می‌شود و درصورت عدم رعایت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: بنابراین اداره کل محیط زیست با حکم مراجع قضایی می‌توانید واحدهایی تولیدی متخلف را پلمپ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز