خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ارومیه خبر می دهد؛

سرازیر شدن فاضلاب شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه به زمین های کشاورزی منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۱۳

چندین سال است که سرازیر شدن فاضلاب شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه به زمین های کشاورزی،موجب مشکلات فراوان برای روستاییان اطراف این شهرک شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،خروج پساب شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه  باعث آلودگی زمین های کشاورزی روستاهای اطراف این شهرک و پخش بوی نامطبوع در مسیر عبور خود می‌شود که این امر علاوه بر پیامدهای زیست محیطی آن، باعث نارضایتی روستاییان این منطقه به‌ویژه کشاورزان، باغداران و حتی رهگذران شده است.

شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه  در فاصله بسیار کمی با روستای "کچه باش " و قهرمانلو و ۵ روستای دیگر قرار دارد.

فاضلاب واحد های فعال این شهرک صنعتی بدون تصفیه شدن  وارد زهکش‌های حاشیه جاده اصلی شده و باعث ایجاد بوی بسیار نامطبوع می شود که این مشکل  اهالی شهر گچه باش و چند روستایی که پساب فاضلاب شهرک صنعتی از محدوده روستا و زمین‌های زراعی و باغی آنان عبور می‌کند را اذیت می‌کند.

این درحالی است که هر رهگذاری که از این جاده عبور می‌کند در مسیری سه کیلومتری نیز مجبور است تا این بوی نامطبوع را در این محدوده تحمل کند.

سرازیر شدن فاضلاب شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه به زمین های کشاورزی منطقه

مشاهده سرب در محصولات کشاورزی روستاییان

رئیس شورای اسلامی  روستای «کچه باش »گفت: فاضلاب شهرک صنعتی پس از خروج از آن ابتدا وارد زمین‌های زراعی و باغی روستای "کچه باش " شده و سپس از طریق زهکش به سمت زمین‌های کشاورزی  دیگر روستاهای اطراف شهرک  سرازیر می‌شود.

جباری افزود:  مشکل فاضلاب شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه را چند بار در فرمانداری ارومیه نیز مطرح و به مسئولان انتقال داده شده اما تاکنون تمام تلاش‌ها در این زمینه بی‌نتیجه مانده و فاضلاب این شهرک همچنان این مسیر را طی می‌کند و موجب آزار و اذیت اهالی به‌ویژه کشاورزان این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد متاسفانه با آزمایش هایی که بر روی محصولات کشاورزی این روستا و روستاهای اطراف شهرک صنعتی به عمل آمده مقادیر قابل توجهی سرب و دیگر آلاینده های خطرناک مشاهده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز