خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل منابع طبیعی لرستان:

امسال آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۲۳

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال تعداد حریق‌ها در جنگل‌ها و مراتع این استان افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، بهروز دریکوند در مراسم معارفه جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در امر حفاظت و امور اراضی و زیرساخت یگان حفاظت انجام شده و یا در دست اقدام است، اظهار داشت: ساخت و راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق استان، سامانه‌های متعدد حریق، پایش اراضی، گیاه‌پزشکی، معادن، تخصیص اراضی، حمل چوب، ساماندهی مراتع، مدیریت طرح‌های ماده سه و راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین به‌گونه‌ای که تمام خدمات حوزه اراضی ملی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در آینده‌ای نزدیک استعلامات خودکار انجام شوند.

وی افزود: با وجود وضعیت بی‌نظیر پوشش گیاهی و به رغم افزایش تعداد حریق‌ها در چند ماه گذشته، مجموعه نیروهای حفاظتی و واکنش سریع عملکرد بسیار خوبی داشتند که امیدوارم با برنامه‌ریزی و تأمین تجهیزات و بحث آموزش بهره‌برداران حوزه‌ها در سال آینده شاهد کاهش حریق‌ها باشیم.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: سایر وظایف یگان حفاظت شامل جلوگیری از قطع درختان، قاچاق چوب، تولید زغال، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب اراضی نیز با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت بر عملکرد شهرستان‌ها خصوصاً در مناطق بحرانی باقوت ادامه خواهد داشت.

دریکوند، افزود: با راه‌اندازی زیرسامانه پایش اراضی، روزانه کل اراضی ملی و غیر ملی پایش می‌شوند و در صورت وجود هر گونه تخلف مراتب به‌صورت سیستمی به یگان حفاظت ارسال و اقدامات قانونی در مقابله با متخلفین احتمالی با هماهنگی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

در ادامه سرهنگ سعید امیری فرمانده یگان حفاظت استان، عملکرد حوزه یگان حفاظت استان را تشریح و نقاط قوت و ضعف موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیری لزوم اخذ مجوز و تأمین نیروی حفاظتی برابر نُرم کشور را مهم برشمرد و تأکید داشت: در عرصه‌های جنگلی و پاسگاه‌های جنگل‌بانی حضور دائم و ۲۴ساعته نیروها امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار کرد: پشتیبانی بیشتر و تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله خرید و تأمین خودروهای مناسب جنگلبانی که امکان تردد در مناطق صعب‌العبور را داشته باشند، امری مهم و ضروری برای یگان حفاظت دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز