خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

سد معبر مغازه‌داران و وانتی‌ها در قزوین ساماندهی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۶۶۳

پاتوق افراد هنجارشکن در قزوین جمع‌آوری می‌شود

دبیر قرارگاه احیای حقوق عامه دادستانی قزوین گفت: برای سد معبرهای صورت گرفته در برخی مکان‌ها مانند میدان مینودر قزوین که علاوه بر مشکل ترافیکی به پاتوق افراد هنجارشکن هم تبدیل شده اقدامات ساماندهی صورت گرفته است.

سید جمال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای احیای حقوق عامه گفت: در حاشیه میدان مینودر (ورودی شهر) سد معبرهایی بود که پاتوق اراذل و اوباش شده بود، شهرداری در قبال آن‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کرد یا قصور داشت و ترک فعل آن محرز بود.

دبیر قرارگاه احیای حقوق عامه دادستانی قزوین ادامه داد: این اقدام با توجه به دستورات و تاکیدات حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین بوده، دادستانی از نظر احقاق حقوق عامه ورود کرده و شهرداری را موظف کرده تا وظایف خود را انجام دهد.

وی عنوان کرد: وانتی‌ها هم به رغم اینکه شهرداری برای آن‌ها مکان مشخصی را آماده کرده از رفتن به آنجا امتناع می‌کنند و باعث سد معبر و مشکل ترفیکی شده‌اند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: در بین یکی از این وانتی‌ها، هندوانه فروشی را دستگیر کردیم که "شیشه مشروب" به همراه داشت؛ مردم هم گلایه‌هایی دارند که شب، هنگام عبور از این نقطه راحت نیستند، افرادی در این مکان عربده‌کشی می‌کنند؛ در واقع علاوه بر مشکل ترافیکی به پاتوق افراد هنجارشکن هم تبدیل شده و جمع‌آوری آن‌ها در دستور کار قرارگاه قرار دارد.

بازپرس شعبه دهم دادسرای قزوین تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری برای جمع‌آوری آن‌ها طبق وظایف خود ورود کرده و این اقدامات را با حمایت دستگاه قضا انجام می‌دهد، ما هم از هر نهادی که قانونی برخورد کند، حمایت می‌کنیم.

حسینی اظهار کرد: در خیابان سپه جای پارک نیست و خودروها دوبل پارک می‌کنند، در شرایط عادی برای مامورین شهرداری قمه می‌کشند، وقتی این شهروندان اینگونه مقابل دستگاه قضایی و متولیان برخورد می‌کنند؛ در شرایط بحران می‌توانند مشکلات امنیتی ایجاد کنند.

آیا دستگاه قضا باید وظایف نهادها را برای‌شان یادآوری کند

وی اضافه کرد: در روبه‌روی میدان تره‌بار گزارش‌ شده، تعدادی آنجا پاتوقی برای مصرف مواد مخدر راه انداخته‌اند. و در این موارد پلیس و شهرداری کجا هستند؟ آیا دستگاه قضا باید خودش را هزینه کند، آیا من باید به شهرداری بگویم شرح وظایف شما این موارد است. 

دبیر قرارگاه احیای حقوق عامه دادستانی قزوین گفت: البته در کنار این اقدامات بحث ایجابی هم داریم، ما با مردم دعوا نداریم؛ اما من مرد قانون هستم، نمی‌توانیم نفع چند نفر را به عموم مردم ترجیح دهیم، چطور فردی که مست کرده و چاقو به دست کنار خیابان ایستاده شهروند است اما یک میلیون نفر که باید در آرامش باشند شهروند نیستند؛ باید برای حقوق عموم مردم اقدام شود. 

حسینی اظهار کرد: برای 850 متر قسمت تاریک در باراجین هم با مدیرکل راهداری صحبت شده و امیدواریم در مهر ماه، این قسمت بعد از سال‌ها روشن شود.

بازپرس شعبه دهم دادسرای قزوین عنوان کرد: همچنین در بازدیدهایی که از اماکن مختلف صورت گرفت 98 درصد مشکل بهداشتی داشتند، که با علوم پزشکی هماهنگ شده و به صورت اولویت‌دار بازرسی و برخورد می‌شود.

حسینی با انتقاد نسبت به ضعف عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: ما پزشک خانواده داریم اما مقوله‌ای به نام هر اداره یک قاضی نداریم، مسئولین بدون ورود دستگاه قضایی باید به شرح وظایف خود عمل کنند.

دبیر قرارگاه احیای حقوق عامه دادستانی قزوین گفت: به راهور، شهرداری و نهادهای متولی تاکید شده که نباید شاهد برگشت نابسامانی و هنجارشکنی‌ها به خیابان سپه باشیم، ساماندهی سایر خیابان‌ها هم در ادامه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نابسامانی‌های خیابان سپه به عنوان اولین خیابان ایران عنوان کرد: چند پرونده درگیری، نزاع و قمه‌کشی هم در خیابان سپه داشتیم و کسبه هم گلایه داشتند، سپه نباید شاهد این نابسامانی‌ها باشد، زیرا در این خیابان توریست‌ها و مسافران رفت و آمد می‌کنند و دیدن چنین فضاهایی شایسته نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز