خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد؛

تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با قانون هوای پاک در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۹۰

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با قانون هوای پاک در دادسرای مرکز استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در تشریح این خبر گفت: آلودگی هوا دلایل گوناگونی همچون استفاده از سوخت‌های نامناسب در برخی صنایع از جمله نیروگاه‌ها و عدم رعایت استانداردهای لازم در واحدهای صنعتی و تولیدی دارد، که ضروری است برای هر یک از موارد تصمیم‌گیری صحیح و بر مبنای نظریات کارشناسی صورت گیرد و در برخی موارد فرهنگ سازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین: قطعاً دستگاه قضایی استان با تشکیل شعبه ویژه و در راستای احیاء حقوق عامه ورود جدی خواهد کرد و اجرای صحیح قانون هوای پاک در استان پیگیری می‌شود.

وی به مجازات های قانونی در این حوزه اشاره و تصریح کرد: بر اساس پیش بینی قانون هوای پاک، مجازات انفصال از خدمات دولتی از 1 تا 5 سال در انتظار مسئولان و مدیران مستنکف در اجرای قانون است و قطعاً این موضوع در استان مطالبه و اجرایی می‌شود.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: بر اساس بررسی‌ها بیشترین آلایندگی مربوط به عدم رعایت استانداردها در حوزه صنعت و تولید است و پایش برخط وضع آلودگی هوا در صنایع یکی از وظایف و برنامه‌های سازمان محیط زیست است و باید این موضوع با جدیت رصد و استانداردها رعایت شود و قانون نسبت مجرمین و متخلفین این حوزه اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ضابطین یکی از وظایف مدعی العموم محسوب می‌شود و قطعاً آموزش ضابطین در حوزه محیط زیست نیز در برنامه کاری دستگاه قضایی استان بوده و هست و در این خصوص دوره‌های آموزشی ویژه برنامه ریزی و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز